پس از دیدار با ترامپ؛

گراهام: ماه می برای کره شمالی و برجام تاریخی خواهد بود

گراهام: ماه می برای کره شمالی و برجام تاریخی خواهد بود
پنج‌شنبه 9 فروردين 1397 - 18:29

یک سناتور ارشد آمریکایی پس از دیدار با رئیس‌جمهور این کشور گفت انتظار دارد در ماه می میلادی «لحظاتی تاریخی» را در ارتباط با پرونده برجام و کره شمالی را شاهد باشد.

العالم _ آمریکا

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی می‌گوید تصور می‌کند که در ماه می میلادی (اردیبهشت-خرداد) «لحظاتی تاریخی» در پرونده توافق هسته‌ای با ایران و مذاکرات با کره شمالی، رخ دهد.

وی که دیروز (چهارشنبه) دیداری یک ساعت و نیمه با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا داشت، امروز در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز»، گفت ترامپ «بسیار متمرکز» و «بسیار سرحال» است.

گراهام گفت: «احساس من این است که او دارد خوب عمل می‌کند. در ماه می لحظات تاریخی‌ای در ارتباط با کره شمالی و ایران خواهیم داشت.»

ترامپ که بارها توافق هسته‌ای با ایران را «فاجعه‌بار» خوانده، تا ۱۲ می میلادی (۲۲ اردیبهشت)، یعنی موعد بعدی تمدید تعلیق تحریم‌های ایران، به کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا مهلت داده تا شروط او از جمله مرتبط کردن توافق به برنامه هسته‌ای، ابدی کردن محدودیت‌ها بر غنی‌سازی ایران و دسترسی نامحدود به اماکن نظامی ایران را به نحوی برآورده کنند. وی گفته در صورتی که این خواسته‌ها محقق نشود، از برجام کناره‌گیری می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود در ماه می در پرونده کره شمالی هم تحولات مهمی از جمله دیدار احتمالی ترامپ و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی رخ دهد. در صورت تحقق این پیش‌بینی، ترامپ اولین رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود که دعوت پیونگ‌یانگ برای گفت‌وگو را پذیرفته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها