بن سلمان از شاهزاده های سعودی در بازداشت چقدر باج گرفت؟ + فیلم

يکشنبه 19 فروردين 1397 - 21:43

مقامات عرستان بازجویی از متهمان در پرونده های فساد که کارشناسان آن را به بحران مالی عربستان مرتبط می دانند، آغاز کردند.

العالم . عربستان سعودی

مقامات سعودی پیشتر اعلام کردند که مبلغ حاصل از سازش های مالی با بازداشت شدگانی که اینک دیگر آزاد شده اند، از 107 میلیارد دلار فراتر رفت. و همچنان 56 نفر از مجموع 380 نفر در مکانی نامعلوم تحت بازداشت هستند.

در عربستان آنچه را که نظام این کشور مبارزه با فساد می نامد، همچنان ادامه دارد. گفته می شود؛ دادستانی کل عربستان در حال تحقیقات و محاکمه متهمان است.

سعود الحمد معاون دادستان کل عربستان در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط گفت: دادستانی کل تحقیق با متهمانی که در مسائل فساد دست داشتند، آغاز کرده است. نهادهای ویژه پولشویی به برخی از پرونده ها رسیدگی خواهند کرد و به برخی پرونده های دیگر، دادگاه  ویژه امنیت دولت و تروریسم رسیدگی می کنند.

کارشناسان مسائل عربستان این بازداشت ها را به بحرانهای مالی و اقتصادی و نظامی عربستان خواه در یمن و یا بر اثر حمایت از گروههای تروریستی در سوریه و لیبی و عراق و دیگر مناطق و یا به علت تعهد این کشور برای پرداخت حدود نیم تریلیون دلار به دونالد ترامپ می دانند.

روزنامه العربی الجدید در مقاله خود در ماه فوریه گذشته آورده است که هدف بن سلمان باجگیری از شاهزادگان و وزرا و تجار بود و کسی که با این سازش مالی مخالفت می کرد به زندان حائر منتقل می شد. از جمله بازداشت شدگان شاهزاده ولید بن طلال بود که ملزم شد درباره شرایط محاکمه و یا مبلغی که برای آزادی خود پرداخت کرد، سخنی نگوید.

210

پربیننده ترین خبرها