رئیس دومای دولتی روسیه در نشست خبری مشترک با لاریجانی؛

نشستی با موضوع همکاری میان استان‌های ایران و روسیه در ولگاگراد برگزار خواهد شد

نشستی با موضوع همکاری میان استان‌های ایران و روسیه در ولگاگراد برگزار خواهد شد
دوشنبه 20 فروردين 1397 - 14:44

ویچسلاو والودین با تاکید بر اهمیت روابط میان استان‌های ایران و روسیه از برگزاری نشستی در این باره در استان ولگاگراد در آینده خبر داد.

العالم _ ایران / سیاسی

 ویچسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه که در راس هیأتی به تهران سفر کرده است، امروز دوشنبه 20 فروردین پس از دیدار و گفت‌وگو با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری مشترک گفت: با امضای تفاهم نامه مبنی بر تشکیل کمیته مشترک میان پارلمان‌های ایران و روسیه به سطح جدیدی از روابط رسیدیم و مسئول اجرای پروژه‌هایی هستیم که پیشتر راجع به آنها تفاهم شده بود.

وی روابط امروز میان ایران و روسیه را پویا و نتیجه روابط خوب میان رؤسای جمهور دو کشور خواند و افزود:‌وظیفه دو پارلمان این است که زمینه اجرای تصمیمات و توافقات را فراهم کنند.

والودین گفت: با ایجاد ساختارهای مشترک، ما به انجام وظایفی می‌پردازیم که به درک بهتر از یکدیگر کمک می‌کند؛ از جمله در مبارزه با تروریسم و مقابله با مواد مخدر به یکدیگر کمک می‌کنیم اما اصلی‌ترین هدف ما از این تفاهم توسعه روابط اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه روابط میان استان‌های دو کشور برای روسیه اهمیت ویژه دارد، خاطرنشان کرد: در این زمینه قرار است نشستی در استان ولگاگراد روسیه برگزار شود.

رئیس دومای دولتی روسیه با یادآوری اینکه زمینه اجرای این تفاهمات در کنفرانس‌های امنیتی پاکستان و اجلاس‌های سن پترزبورگ و سئول مشاهده شده است، گفت: تاکنون 5 بار با آقای لاریجانی دیدار کردیم که نشانگر برخورد صمیمانه خوب از طرف ایشان است و من از ایشان بابت تلاش جهت گسترش روابط دو کشور تشکر می‌کنم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها