به زودي صورت مي گيرد

بازگشايي كامل گذرگاه رفح درمرز مصر و نوار غزه

 بازگشايي كامل گذرگاه رفح درمرز مصر و نوار غزه
يکشنبه 25 تير 1391 - 07:53

با وجود درخواست هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا از محمد مرسي رييس جمهور مصر در سفر به قاهره، براي اجراي توافقنامه با رژيم صهيونيستي، عضو ارشد اخوان از بازگشايي كامل گذرگاه رفح در مرز با نوار غزه و رفع مشكلات فلسطينيان در اين گذرگاه خبر داد.

احمد سبيع مسئول اطلاع رساني حزب آزادي و عدالت وابسته به گروه اخوان المسلمين مصر يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اعلام كرد كه روزهاي آينده شاهد حل وفصل بحران گذرگاه رفح بين مصر و نوار غزه براي كاستن از مشكلات فلسطيني ها خواهيم بود.

سبيع اظهار داشت: محمد مرسي رئيس جمهور مصر هيچ گونه تعهدي نه به آمريكا و نه به اسرائيل به زيان مردم فلسطين نداده است.

وي افزود: محمد مرسي در آغاز مبارزات انتخاباتي خود تاكيد كرد كه آنچه در گذشته براي غزه روي داد ديگر تكرار نخواهد شد زيرا محاصره غزه بدست رژيم سابق مصر بود اما در نظام جديد اين امر قابل قبول نخواهد بود.

مسئول اطلاع رساني حزب آزادي و عدالت وابسته به گروه اخوان المسلمين مصر اعلام كرد كه روزهاي آينده شاهد گشايش بزرگي در زمينه تردد فلسطيني ها از گذرگاه رفح خواهد بود.

وي افزود: قبلا روزانه 400 نفر از گذرگاه رفح تردد مي كردند اما اين تعداد امروز بالغ بر 1400 نفر شده است.

احتمال ايجاد منطقه آزاد تجاري بين مصر و نوار غزه

سبيع گفت: احتمال ايجاد يك منطقه آزاد تجاري بين مصر و نوار غزه وجود دارد و معتقدم كه روزهاي آينده شاهد حل و فصل گسترده بحران گذرگاه رفح خواهيم بود.

وي افزود: تدابير امنيتي پيچيده گذشته در گذرگاه رفح و مانع تراشيها در مسير تردد فلسطيني ها امروز تا حد زيادي تغيير كرده است اما با اين حال نياز به زمان بيشتري براي پايان دادن به بحران ها و برخورداري ساكنان غزه از تردد آسان و امن از طريق اين گذرگاه است.

سبيع درباره درخواست آمريكا از محمد مرسي رئيس جمهوري جديد مصر براي پايبندي به توافقنامه هاي امضا شده با رژيم صهيونيستي و پايبندي به امنيت رژيم صهيونيستي به زيان فلسطيني ها گفت: مرسي هيچ تعهدي به آمريكا و همچنين به رژيم صهيونيستي نداده است.

وي افزود: مرسي در باره توافقنامه به روشني گفت كه مصر كشوري بزرگ است و به تعهدات خود احترام مي گذارد در صورتي كه طرف مقابل نيز به اين تعهدات احترام بگذارد و در نتيجه به هيچ طرفي تعهداتي نسپرده است.

سبيع خاطرنشان كرد: علاوه بر اين معتقدم كه مرسي هرگز تعهداتي را به زيان خون فلسطيني ها نخواهد سپرد زيرا ملت فلسطين از نظر مرسي مهمتر از هرگونه توافقنامه بين المللي هستند و هرگز قبول نخواهد كرد كه اين ملت در محاصره باشد. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها