قاضي اماراتي شش ماه زندان شد

قاضي اماراتي شش ماه زندان شد
سه شنبه 3 مرداد 1391 - 14:18

العالم - دولت امارات در راستاي اقدامات اخير خود بر ضد فعالان سياسي و حقوقي كه خواهان آزادي و كرامت انساني هستند ، يكي از قضات سابق اين كشور را به شش ماه زندان محكوم كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم ، دادگاه اماراتي احمد الزعابي قاضي سابق اماراتي را به اتهام جعل مدارك به شش ماه زندان ، مصادره گذرنامه و پرداخت 500 درهم جريمه نقدي به جرم اطاعت نكردن دستور ايست نيروهاي پليس محكوم كرد.

در حكم صادره در حق الزعابي ادعا شده است كه وي در گذرنامه خود ، سمت قاضي را جعل كرده است.

الزعابي در پي بحث و جدل با نيروهاي پليس كه براي دستگيري همكار او آمده بودند ، بازداشت شد.

او از نيروهاي پليس دستور دادستان خواست ؛ اما وقتي آنها مدارك لازم ارائه ندادند الزعابي نيز از اطاعت سر باز زد و نيروهاي پليس با استفاده از خشونت او را بازداشت كردند.

خالد العبيد فعال سياسي اماراتي در اين خصوص گفت : از صدور حكم در حق الزعابي كاملا شگفت زده شديم زيرا علاوه بر توانمندي وكيل مدافع ، همه گواهي ها و اسناد و مدارك به نفع او بود. افراد پليس به نفع او گواهي دادند ، كارشناس اداره ثبت احوال نيز در جلسه دادگاه حاضر نشد و اين مساله حاكي از اثبات نشدن اتهام وارده به الزعابي بود.

گذرنامه الزعابي در حالي مصادره شد كه وي پيش از اين به عنوان قاضي مشغول به كار بود؛ اما پس از كنار گذاشتن اين شغل براي تبديل شغل خود در گذرنامه اقدام نكرده بود و دادستاني امارات به همين بهانه ، او را به جعل مدارك و اسناد رسمي متهم كرد.

در همين راستا ، فعالان و شماري از افراد خانواده هاي اسلام گرايان در دولت امارات خبر دادند كه هجمه اخير دولت بر ضد فعالان حقوقي و سياسي كه از يك هفته پيش آغاز شده است ، 15 تن را در بر گرفت.

يك فعال اماراتي كه خواست نامش فاش نشود ، نيز تاكيد كرد كه شمار بازداشت شدگان كه اكثرا از اسلام گرايان هستند ، به 26 تن رسيده است و از ميان آن ها مي توان از دكتر محمد الركن و فرزند و دامادش و همچنين سالم حمدون الشحي وكيل مدافع اماراتي نام برد.
26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها