علت سقوط منطقه گلچین افغانستان اعلام شد/ دست پلیس های خیانتکار در دستان طالبان

علت سقوط منطقه گلچین افغانستان اعلام شد/ دست پلیس های خیانتکار در دستان طالبان
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397 - 12:08

مقامات محلی شهرستان «قادس» در استان بادغیس افغانستان، علت سقوط منطقه گلچین در این استان به دست طالبان، پیوستن یکی از فرمانده پلیس آن شهرستان همراه با شماری از نیروهایش به گروه های مخالف مسلح دولت اعلام کردند.

العالم ـ آسیا

«‌حاجی بهاالدین قادسی» عضو شورای استانی بادغیس روز چهارشنبه با تایید این خبر گفته که روز گذشته «حاجی غنی» یکی از فرماندهان پلیس محلی در شهرستان قادس استان بادغیس، همراه با 20 تن از نیروهایش به گروه طالبان پیوسته است.
وی خاطرنشان کرده، پیوستن این افراد به مخالفان مسلح در عمل زمینه سقوط منطقه گلچین و چند پاسگاه امنیتی مستقر در این منطقه را سبب شده و اکنون مرکز شهرستان نیز در معرض سقوط قرار دارد.
در همین ارتباط «ناصر نظری» عضو دیگر شورای استانی بادغیس مدعی شده که این فرد با رها کردن سنگرهای جنگی و سپردن آن به طالبان، در عمل سقوط منطقه گلچین را قطعی کرده است.
نظری تایید کرده، این فرمانده پلیس تمام امکانات نیروهای تحت فرمان خود را به طالبان تحویل داده است و می گوید که نبود هماهنگی میان نیروهای امنیتی این مشکلات را به بار می آورد.
در مورد صحت این اخبار «غلام سرور حیدری» رئیس امنیت فرماندهی پلیس بادغیس با اظهار بی اطلاعی در این مورد به ایرنا گفته، به دلیل قطع بودن آنتن‌های مخابراتی در منطقه تاکنون از تحولات شهرستان نتوانسته است جزییات دقیقی به دست آورد.
از آن سو گروه طالبان با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرده که در جریان درگیری در بادغیس یک فرمانده به همراه 29 تن از افرادش به نیروهای آنها تسلیم شدند و تجهیزات خود را نیز تحویل داده اند.
دوشنبه شب منطقه گلچین شهرستان قادس مورد حمله طالبان قرار گرفت و سقوط کرد ، این منطقه دارای اهمیت راهبردی برای دو طرف درگیری است.
همچنین امروز از استان بادغیس خبر رسیده است که طالبان شب‌ گذشته در پی حمله به چهار پاسگاه امنیتی در شهرستان «مُقر» این استان موفق به تصرف دو پاسگاه شده اند و در این ارتباط یک فرمانده پلیس همراه با دو سرباز کشته شدند.
«عبدالعزیز بیگ» رییس شورای استانی بادغیس گفته است که شب قبل طالبان به پاسگاههای «چهل گزی»، «سنگ‌آتش» و «چشمه دزدک» شهرستان مُقر در این استان حمله کرده اند و درگیری برای چندین ساعت ادامه داشت.
وی سران نظامی و دولت مرکزی افغانستان را متهم کرده که که آنها می‌خواهند تا بادغیس به دست طالبان سقوط کند و برای این ادعا گفته که جای تاسف است با نشر خبر حمله شب گذشته تاکنون استاندار، فرمانده پلیس و فرمانده کل حوزه غرب هیچگونه واکنشی نشان نداده اند و مردم نگران سقوط بادغیس به دست طالبان هستند.
بادغیس استانی در شمال افغانستان، هم مرز با ترکمنستان است و در شرق استان هرات که مرز مشترک با ایران دارد واقع شده است و از طرف دیگر منطقه سنگ‌ آتش و چشمه دزدک که در آن درگیری رخ داده است از مناطق مهم استان بادغیس محسوب می شود و یکی از مسیرهای عبور خط برق وارداتی در این استان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها