یک نماینده مجلس عراق اعلام کرد

آموزش کردهای سوری مخالف قانون اساسی عراق است

آموزش کردهای سوری مخالف قانون اساسی عراق است
پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 - 06:12

نماينده فراكسيون ائتلاف ملي ، اقدام منطقه كردستان عراق در آموزش مبارزان كرد سوري به بهانه آمادگي حمايت از مناطقشان ، را مخالف قانون اساسي عراق دانست.

"قاسم الاعرجي" در گفت و گو با آژانس خبري فرات نيوز گفت : ما نمي خواهيم  عراق مركز آموزش حملات عليه ديگركشورها باشد  و اين اقدامات  فراتر عمل كردن از اختيارات دولت محلي است .

وي افزود:اموزش مبارزان سوري ؛ مداخله در مسائل داخلي كشور همسايه است بنابراين  براي حمايت از مرزهايمان و عدم مداخله در مسائل داخلي خود ؛ نبايد در امور ديگران مداخله كنيم.
 
وي با اشاره به اينكه  مسعود بارزاني رئيس منطقه كردستان با حمايت از اكراد سوريه و تركيه  در صدد ايجاد يك دولت بزرگ كرد است ،اظهارداشت : اين اقدام وي به تجزيه كشور منجر خواهد شد و خطراتي نيز براي منطقه و كشورهاي منطقه دارد.

وي افزود:مداخله كشورهاي منطقه در حمايت از گروههاي تروريست مسلح براي سرنگون كردن دولت سوريه ، حوادث كنوني اين كشور  را رقم زده است.
 
بارزاني رئيس منطقه كردستان عراق  در مصاحبه  روز گذشته خود با يكي از شبكه هاي ماهواره اي از اموزش مبارزان كرد سوري با هدف حمايت از مناطقشان در كشور خود خبر داد

 

برخی منابع گزارش کرده اند که بیش از هزار نیروی کرد سوری در زمان حاضر در کردستان عراق مشغول طی دوره های آموزشی هستند. 
<AMB>

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها