سلطان جايگزين سليمان براي خدمت به صهيونيسم

سلطان جايگزين سليمان براي خدمت به صهيونيسم
پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 - 08:21

العالم - خانم مضاوي الرشيد يكي از مخالفان دولت عربستان گفت : رژيم صهيونيستي نبايد از بركناري عمر سليمان رئيس اطلاعات مصر نگران باشد زيرا بندر بن سلطان كه اخيرا به اين سمت منصوب شده جاي خالي سليمان را پر خواهد كرد

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم مضاوري در صفحه شخصي خود در توييتر گفت :بندر كه هيچ علاقه اي به  عربستان ندارد مي تواند به دور دستها برود و براي ايجاد رابطه محكم ميان عربستان و امريكا با خلوص اقدام مي كند.
وي افزود:بندر در آروزي حكومت در عربستان سعودي است و براي آن از اجساد بسياري از مقاماتي كه مانند او اين ارزو را دارند رد خواهد شد

بندربن سلطان فرزند وليعهد سابق سعودي به تازگي از سوي امير عبدالله به عنوان رييس سازمان اطلاعات و امنيت اين كشور منصوب شده است. اين سمت پيشتر در اختيار مقرن بن عبدالعزيز بود. بندر بن سلطان كه پس از فوت پدرش خواستار رسيدن به وليعهدي در عربستان شده بود و حتي گفته شد كه براي رسيدن به تاج و تخت دست به كودتايي ناموفق زده است مدتي مطرود شده و حتي او را در قلمرو ناراضيان عربستاني به حساب آوردند. اما به تازگي با حكمي كه امير عبدالله براي او صادر كرد به يكي از مهمترين پست هاي سياسي و امنيتي اين كشور دست يافته است.
عمر سليمان سياستمدار و ژنرال مصري  كه ساليان متمادي رئيس دستگاه امنيتي و اطلاعاتي مصر بود ،  در ۲۹ ژانويه ۲۰۱۱ به دنبال آغاز انقلاب مردمي در مصر ازسوي حسني مبارك به سمت معاونت رئيس‌جمهوري منصوب شد.
وي همچنين از اعضاي «شوراي عالي نيروهاي مسلح مصر» بود كه در ۱۹ جولاي ۲۰۱۲ ( 29 تيرماه 1391) به طرزي مشكوك در امريكا درگذشت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها