مصاف «سوم‌»های لیگ برتر و لیگ یک برای تصاحب جام حذفی/ شفر به دنبال پایان خوش؛ عزم اسکوچیچ برای شگفتی

مصاف «سوم‌»های لیگ برتر و لیگ یک برای تصاحب جام حذفی/ شفر به دنبال پایان خوش؛ عزم اسکوچیچ برای شگفتی
پنج‌شنبه 13 ارديبهشت 1397 - 08:39

تیم‌های فوتبال استقلال و خونه‌به‌خونه امروز در فینال جام حذفی با یکدیگر مصاف می‌کنند.

العالم _ ایران / ورزشی

فینال جام حذفی فوتبال ایران در فصل 97-96 از ساعت 19:15 امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه اروندان خرمشهر برگزار می‌شود. دیداری که در یک سو استقلال متحول شده وینفرد شفر قرار دارد و در سویی دیگر  تیم خونه‌به‌خونه شگفتی‌ساز با هدایت دراگان اسکوچیچ.

آبی‌پوشان پایتخت که با اضافه شدن سرمربی آلمانی‌شان آمادگی خوبی دارند, در لیگ برتر بعد از پرسپولیس و ذوب‌آهن  به مقام سوم رسیدند. این تیم در لیگ قهرمانان آسیا هم از گروه دشوارش به عنوان تیم اول به مرحله حذفی راه پیدا کرده تا برای تکمیل روز‌های خوبش فقط قهرمانی در جام حذفی را کم داشته باشد.

شاگردان وینفرد شفر, جام حذفی را با برتری دو بر یک مقابل گل‌گهر سیرجان آغاز کردند و در مراحل یک هشتم و یک چهارم نیز با قرعه‌ای مناسب تیم‌های دسته اولی نساجی مازندران و ایران‌جوان بوشهر را به ترتیب با نتایج دو بر یک و سه بر صفر پشت سر گذاشتند تا در نیمه‌نهایی بالاخره با یک تیم لیگ برتری روبه‌رو شوند. استقلال برابر صنعت نفت آبادان به پیروزی دو بر یک دست پیدا کرد تا خودش را در یک قدمی جام قهرمانی ببیند.

استقلالی‌ها با شش قهرمانی پرافتخار‌ترین تیم جام حذفی محسوب می‌شوند و حالا با شفر به دنبال قهرمانی شماره هفت هستند. شفر با قهرمانی در جام حذفی می‌تواند در آستانه تمدید قرارداد با باشگاه خیلی بیشتر خودش را در دل هواداران و مدیران این باشگاه جا کند و پایانی خوش در فصل جاری داشته باشد. اگر این اتفاق رخ دهد آن وقت استقلال در دیدار سوپر جام فوتبال ایران در تاریخ  29 تیر باید به مصاف پرسپولیس قهرمان لیگ برتر برود تا یک دربی دیگر شکل بگیرد.

آبی‌ها در فینال, میلاد زکی‌پور و داریوش شجاعیان را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند.

خونه‌به‌خونه بابل هم که در پایان رقابت‌های لیگ دسته اول در رتبه سوم قرار گرفت, تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت نساجی نتوانست مجوز صعود به لیگ به برتر را کسب کند. هرچند این باشگاه اخیرا روز‌های پرحاشیه‌ای را پشت سر گذاشته و مدیرانش به دلیل اعتراض‌ به تبانی در هفته‌های پایانی لیگ دسته اول, قصد داشتند که در فینال جام حذفی هم به میدان نروند که البته در نهایت مالک این باشگاه از تصمیم منصرف شد.

شاگردان دراگان اسکوچیچ برای رسیدن به فینال ابتدا راه‌آهن را با نتیجه دو بر یک شکست دادند و در ادامه 3 تیم لیگ برتری را از گردونه مسابقات حذف کردند. آنها به ترتیب مقابل مشکی‌‌پوشان, گسترش‌فولاد و استقلال خوزستان با نتایج سه بر دو, دو بر صفر و سه بر یک به برتری رسیدند تا نشان دهند می‌توانند برای هر تیمی خطرناک باشند.

سرخ‌پوشان بابلی در این دیدار حساس 6 بازیکن خود به نام‌های ناصر سالاری، حمیدرضا دیوسالار، مهدی حنفی، سجاد آشوری، مهدی خیری به دلیل مصدومیت و روح‌الله باقری را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند. با این وجود اما از مصاحبه‌های سرمربی و بازیکنان این تیم این‌طور برمی‌آید که آنها برای بالا بردن جام قهرمانی و تاریخ‌سازی در فوتبال ایران دندان تیز کرده‌اند.

- اسامی داوران قضاوت‌کننده این دیدار به شرح زیر است:

داور وسط: حسین زرگر
کمک اول: حسن ظهیری
کمک دوم: سجاد طوری
داور چهارم: عباس راکی
ناظر داوری: زاهد بحرینی
کمک داور ذخیره: جلیل شعرانی
ناظر ویژه: فریدون اصفهانیان

استقلال که با رتبه سومی لیگ برتر حضورش در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کرده در صورتی که قهرمان جام حذفی شود سهمیه مستقیم کسب می‌کند و در این صورت سایپا به عنوان چهارمین نماینده ایران به آسیا معرفی خواهد شد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها