اختلاف امارات و دولت مستعفی یمن؛ ابوظبی دولت مورد حمایت عربستان را فاسد خواند

اختلاف امارات و دولت مستعفی یمن؛ ابوظبی دولت مورد حمایت عربستان را فاسد خواند
سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 - 20:59

مشاور ولی‌عهد ابوظبی در ادامه بالا گرفتن اختلافات و درگیری با دولت مستعفی یمن در جنوب این کشور، این دولت را به «اخوانی شدن» متهم کرد و آن را «فاسد» خواند.

العالم - یمن

«عبدالخالق عبدالله» مشاور «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی، دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن را که در عربستان مستقر است، به عجز و ناتوانی، فساد و «اخوانی شدن» متهم کرد.

همزمان که امارات به اشغالگری در جنوب یمن متهم است، عبدالله در صفحه توییتر خود مطلبی منتشر کرد و گفت که «حضور امارات در یمن به دلیل به شکست کشاندن طرح کودتای حوثی‌ها و بازگرداندن مشروعیت است اما دولت یمن ناتوان و فاسد است و اخوانی‌ها به درون آن نفوذ کرده‌اند و امارات را به نبردهای جانبی سرگرم کرده است».

دولت مستعفی یمن، مورد حمایت عربستان است و در ریاض،‌ پایتخت این کشور مقیم است.

روزنامه القدس‌العربی نوشت که مشاور بن‌زاید همچنین تصریح کرد که در صورت ادامه یافتن این نبردهای ساختگی، امارات بایستی درباره حضور نظامیان خود در یمن تجدیدنظر کرده و نظامیان خود را سالم به کشور بازگرداند.

این سخنان مقام اماراتی در حالی است که «احمد بن دغر» نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حضور نظامی امارات در سقطرا (سقطری) و سیطره نظامیان امارات بر بندر و فرودگاه این جزیره توجیه‌ناپذیر است.

امارات هفته گذشته به دنبال سفر بن دغر به جزیره سقطرا جهت افتتاح چند پروژه عمرانی در این جزیره، نظامیان خود را به مراکز حاکمیتی اعزام کرده و بندر و فرودگاه این جزیره را به تصرف خود درآورد.

فارس

پربیننده ترین خبرها