هنیه: نه ترامپ می‌تواند هویت قدس را تغییر دهد نه نتانیاهو/ روز "نکبت" نکبتی برای اسرائیل خواهد شد

هنیه: نه ترامپ می‌تواند هویت قدس را تغییر دهد نه نتانیاهو/ روز
جمعه 21 ارديبهشت 1397 - 21:31

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) گفت که رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نمی‌توانند هویت اسلامی و عربی قدس را تغییر دهند.

العالم - فلسطین اشغالی

"اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس طی سخنانی در اردوگاه العودة در شرق "البریج" واقع در نوار غزه گفت: ملت فلسطین روزهای چهاردهم و پانزدهم ماه جاری میلادی (24 و 25 اردیبهشت) در سراسر دنیا یک صدا خواهند شد تا به ترامپ بگویند، قدس اسلامی و عربی است و نه ترامپ می‌تواند هویت قدس را تغییر دهد نه نتانیاهو.

وی افزود: ما در آستانه راهپیمایی بزرگ طی روزهای چهاردهم و پانزدهم ماه مه قرار داریم و ملت ما در اردوگاه‌های لبنان به سمت مرزهای شمالی فلسطین حرکت می‌کنند همانگونه که شهروندان اردنی نیز به منطقه "الکرامه" که مشرف به فلسطین است، حرکت خواهند کرد.

هنیه خطاب به رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت ملت فلسطین روز "نکبت"(سالروز اشغال فلسطین) را به نکبتی برای اسرائیل و پروژه صهیونیستی آن تبدیل خواهند کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار داشت: ببری که به مدت 11 سال آن را گرسنه نگاه داشته و محاصره کردند و چهار بار برای کشتنش تلاش کردند، این ببر امروز قفس را شکسته و بیرون آمده و به قفس بازنخواهد گشت مگر با شکستن محاصره و پیروزی. امروز ما تاریخی جدید برای ملتمان و امتمان می‌نویسیم.

وی با بیان اینکه همه فلسطینیان در راهپیمایی‌های بازگشت و شکست محاصره با یکدیگر متحد هستند، افزود: مقاومت و اصول و رویارویی ما را متحد می‌کند و ما به دنبال مقام و منصب نیستیم.

ده‌ها هزار نفر از مردم فلسطین از صبح امروز با حضور در محل‌های تعیین شده در مرزهای نوار غزه و فلسطین اشغالی در هفتمین جمعه راهپیمایی بزرگ بازگشت که جمعه "هشدار" نامیده شده، شرکت کرده‌اند.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه 30 مارس (10 فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند.

فلسطینی‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.

از ابتدای راهپیمایی‌های بازگشت تاکنون بیش از 50 شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و هزاران نفر نیز زخمی شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها