اروپایی ها افتتاحیه سفارت آمریکا در قدس را تحریم کردند

اروپایی ها افتتاحیه سفارت آمریکا در قدس را تحریم کردند
يکشنبه 23 ارديبهشت 1397 - 12:22

اغلب کشورهای اروپایی که برای مراسم افتتاحیه سفارت آمریکا در قدس در روز دوشنبه(فردا) دعوت شده اند، ضمن بی اعتنایی به دعوت، این مراسم را تحریم کردند.

العالم - آسیا

بر اساس تصمیم 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا، قرار است سفارت این کشور روز دوشنبه(فردا) به صورت رسمی طی مراسمی از 'تل آویو' به ساختمان کنسولگری آمریکا در محله 'ارنونا' در شهر قدس منتقل شود.

بیشتر اروپایی ها و همچنین نمایندگان روسیه، مصر و مکزیک در این مراسم حضور پیدا نمی کنند. استرالیا، آلمان، ایرلند، مالت، پرتغال، لهستان و سوئد نیز در میان کشورهایی هستند که دعوت رژیم صهیونیستی برای حضور در این مراسم را رد کرده اند.

بر اساس گزارش رسانه های صهیونیستی، انگلیس و فرانسه نیز از جمله کشورهای تحریم کننده مراسم افتتاحیه سفارت آمریکا در قدس هستند.

رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از یک دیپلمات اروپایی بدون ذکر ملیت و نام وی نوشتند: دعوت از ما برای جشن گرفتن رخدادی که با آن مخالفیم و آن را محکوم می کنیم، کمی عجیب است. 

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: قرار است یک هیات آمریکایی برای حضور در این مراسم، امروز (یکشنبه) به اسرائیل سفر کنند. ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهوری آمریکا به همراه همسرش جارد کوشنر در راس این هیات هستند و استیو مانچین وزیر خزانه داری آمریکا و 12 عضو کنگره نیز این هیات را همراهی می کنند.

بر اساس برخی گزارش ها، ترامپ در این مراسم حضور نخواهد یافت اما احتمالا از طریق ویدئو کنفرانس زنده یا ویدئویی از پیش ضبط شده، به مناسبت این مراسم سخنانی را ایراد خواهد کرد. نیر بارکات شهردار قدس نیز اعلام کرده میدان نزدیک به محل سفارت آمریکا در قدس قرار است به نام 'ترامپ' نامگذاری شود.

دیوید فریدمن سفیر آمریکا در اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که تصمیم انتقال سفارت آمریکا به قدس برای 'بده بستان' با اسرائیل نیست، بلکه بر مبنای 'منافع آمریکا' صورت گرفته است. 

به نوشته هاآرتص، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی چهار روز پیش از مراسم بازگشایی سفارت آمریکا در قدس، برای 86 سفارت در اسرائیل دعوتنامه برای شرکت در این مراسم فرستاده که تنها 30 سفیر این دعوت را قبول کردند.

روز جمعه گذشته و در آستانه اجرایی شدن انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، صدها تن از مردم فلسطین برای هفتمین جمعه پیاپی در دست به تظاهرات گسترده در مرز غزه و سرزمین های اشغالی زدند. 

خبرگزاری فلسطینی «معا» نوشت: منابع پزشکی فلسطین گفتند که «جمال عفانه» (15 ساله) روز جمعه در اردوگاه شرق شهر رفح در جنوب غزه از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گرفت و روز شنبه بر اثر جراحات وارده به شهادت رسید.

از از زمان آغاز برگزاری راهپیمایی بزرگ بازگشت (10 فروردین) در نوار مرزی باریکه غزه با اراضی اشغالی تاکنون 55 فلسطینی به شهادت رسیده و 9 هزار 520 تن دیگر نیر زخمی شده اند.

ایرنا  
 

پربیننده ترین خبرها