ابراز رضایت نماینده سوریه از نتایج مذاکرات «آستانه 9»

ابراز رضایت نماینده سوریه از نتایج مذاکرات «آستانه 9»
سه شنبه 25 ارديبهشت 1397 - 20:55

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ضمن قدردانی از تهران و مسکو به خاطر موفقت این دور از مذاکرات آستانه، تأکید کرد که اخراج تروریستها از حمص و حماه برآیند دستاورهای ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم است.

العالم _ سوریه

امروز سه‌شنبه دومین روز مذکرات صلح سوریه موسوم به «آستانه 9» در پایتخت قزاقستان برگزار شد.

هیئت سوری به ریاست «بشار الجعفری» نماینده دائم این کشور در سازمان ملل امروز برای دومین بار با هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

الجعفری در پایان این نشست اظهار داشت که از نتایج نشست آستانه ۹ خرسند است و از تهران و مسکو  قدردانی کرد که مقدمات موفق بودن این نشست را فراهم کردند.

وی تصریح کرد که اخراج تروریستها از شمال حمص و جنوب حماه برآیند دستاورهای ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم است.

امروز منابع خبری اعلام کردند که احتمالا روند خروج تروریستها از حمص و حماه به پایان خواهد رسید و تا کنون بیش از ۲۷ هزار تروریست از این منطقه اخراج و به شمال سوریه منتقل شدند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل خاطر نشان کرد که این کشور همچنان به مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد تا همه خاک سوریه از دست تروریسم یا هر متجاوز دیگری آزاد شود.

خبرگزاری رسمی سوریه نیز گزارش داد که هیئت مذاکره‌کننده این کشور با استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز دیدار کرده است.

هیئت سوری روز گذشته دو نشست جداگانه با هیئت ایرانی و روس برگزار و جزئیات برنامه های دور کنونی مذاکرات و مسائل ذی اهتمام سه طرف (مسکو، تهران و دمشق) بحث و بررسی شد.

روز گذشته نهمین دور از مذاکرات صلح سوریه در آستانه برگزار شد. آخرین نشست پیرامون سوریه در این شهر به ۳۰ آذر و یکم دی ماه سال ۱۳۹۶ برگزار شده بود.

پربیننده ترین خبرها