فرصتی برای تقویت روابط مصر و "اسرائیل"

فرصتی برای تقویت روابط مصر و
سه شنبه 17 مرداد 1391 - 12:52

يک روزنامه صهيونيستي با اشاره به حادثه کشته شدن 16 سرباز مصري، مدعي شد که اکنون زمان آن فرا رسيده که "مرسي" غرب را بر ايران ترجيح دهد و روابط خود را با "اسرائيل" تقويت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه "جروزالم پست" امروز در سرمقاله خود تحت عنوان "چالش مصر" مدعی شد، با توجه به حادثه اخیر، "اکنون وقت آن رسیده است که مرسی غرب را بر ایران ترجیح دهد، و با تقویت روابط خود با اسرائیل، با دشمن مشترک، بجنگد".

این درحالی است که ناظران مصری و فلسطینی تأکید دارند، با توجه به همزمان بودن این حمله با افزایش روابط مصر و فلسطین و گشوده شدن گذرگاه مرزی رفح، و کاسته شدن از محاصره مردم مظلوم غزه، بدون شک رژیم صهیونیستی و دشمنان ملت فلسطین در این حادثه نقش دارند، و قتل مرزبانان مصری به هدف تشدید محاصره غزه و ممانعت از آشتی ملی فلسطین است.

جروزالم پست ادامه داد: منطقه گردشگری سینا پس از سقوط مبارک دیگر امن نیست، و بحران در این منطقه برای دو طرف نگران کننده شده است.

این روزنامه صهیونیستی مدعی شد که مصر بدون کمک آمریکایی ها و اشغالگران توانایی کنترل سینا را ندارد؛ و اکنون محمد مرسی رییس جمهوری مصر در برابر آزمونی قرار گرفته تا غرب را بر ایران ترجیح دهد.

جروزالم پست ابراز امیدواری کرد، مرسی بتواند مرزهای امنی را برای رژیم اشغالگر ایجاد کند.

مردم مصر صهیونیستها را عامل قتل سربازان می دانند

مردم پایتخت مصر دیشب با تظاهرات مقابل محل اقامت سفیر رژیم اشغالگر در منطقه "المعادی"، تأکید کردند که رژیم صهیونیستی قاتل افسران و سربازان مصری در شهر رفح است.

مصری ها در شعارهای خود بر ضرورت اخراج "یعقوب امیتای" سفیر رژیم صهیونیستی از قاهره تأکید کردند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها