نشست سازمان همکاری اسلامی و سکوت معنادار سران عربستان و امارات

نشست سازمان همکاری اسلامی و سکوت معنادار سران عربستان و امارات
جمعه 28 ارديبهشت 1397 - 11:52

نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطین درحالی امروز (جمعه) برگزار خواهد شد که سران دو کشور اسلامی عربستان و امارات که به جرگه حامیان رژیم صهیونیستی و امریکا پیوسته اند، سکوت معناداری اختیار کرده اند.

العالم ـ گزارش

نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی فلسطین و اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و انتقال سفارت آمریکا به قدس، به دعوت رییس جمهوری، نخست وزیر و وزیر امورخارجه ترکیه و به میزبانی این کشور به مدت دو روز و در سه سطح کارشناسان ارشد، وزرای امور خارجه و سران کشورهای اسلامی در استانبول ترکیه برگزار می شود.
نشست کارشناسان ارشد این اجلاس روز گذشته (پنجشنبه) در هتل هیلتون استانبول برگزار شد و نمایندگان کشورهای اسلامی پیش نویس بیانیه نشست را برای جلسه وزرای امور خارجه و سران که قرار است ظهر و عصر امروز (جمعه) برگزار شود، تدوین و تهیه کردند.
سران عربستان و امارات سال گذشته نیز در نشست فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی در ترکیه شرکت نکرده و تنها به حضور نمایندگان خود در این سازمان بسنده کردند.
به نوشته پایگاه خبری الخلیج الجدید، «سلمان بن عبدالعزیر» پادشاه عربستان و «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی هنوز پاسخی به حضور یا عدم حضور در نسشت سازمان همکاری اسلامی در استانبول نداده اند.
ریاض و ابوظبی در این میان بیشتر به اختلاف های خود با برخی سران کشورهای عربی و منطقه از جمله اختلافات خود با ترکیه در محاصره قطر می اندیشند.
مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، در روزهای گذشته امارات را متهم کرده بود که ابوظبی در تلاش است تا روابط ترکیه با کشورهای عربی را تیره کند.
نشست عرب ها در این روزها بیشتر از آنکه محل تلاقی آرا به سود آنها و اتحاد در برابر دشمنان باشد، به محلی برای عقده گشایی و موضع گیری های خالی از تفکر از سوی برخی به اصطلاح بزرگان این قوم شده است.
روز پنجشنبه گذشته در جلسه فوری اتحادیه عرب که در سطح وزیران خارجه این اتحادیه تشکیل شد، ریاض المالکی وزیرخارجه فلسطین بر ضرورت پایبندی اعضای این اتحادیه به تصمیمات اتخاذ شده در این اتحادیه تاکید کرد. یکی از این تصمیمات قطع روابط دیپماتیک با کشورهایی است که سفارت خود را در سرزمین های اشغالی به قدس منتقل کنند.
در مقابل دیگر اعضای این اتحادیه از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی و حتی دبیر کل این اتحادیه تنها به محکوم کردن انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس بسنده کرده و خواستار تحقیق سازمان ملل متحد در قبال کشتار مردم غزه به دست نظامیان صهیونیستی شدند.
به گزارش ایرنا، رویکردها و اقدامات عملی اتحادیه عرب طی سال های گذشته در قبال قدس و اقدامات رژیم صهیونیستی خنثی و در بسیاری از موارد خالی از هر گونه عمل بوده واین درحالی است که بسیاری از اعضای این اتحادیه طی سال های گذشته به گسترش روابط پیدا وپنهان خود با رژیم صهیونیستی پرداختند.
در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مردم غزه در روز انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی 62 فلسطینی شهید و حدود سه هزار نفر زخمی شده اند.

پربیننده ترین خبرها