ایران و کره شمالی هم سرنوشت شدند

ایران و کره شمالی هم سرنوشت شدند
پنج‌شنبه 3 خرداد 1397 - 20:29

در حالی که امروز کره شمالی تونل های آزمایش‌های هسته ای خود را تخریب کرد ترامپ دیدار با رهبر این کشور در سنگاپور را لغو کرد.

العالم - آمریکا

ترامپ در حالی دیدار برنامه ریزی شده اش با رهبر کره شمالی را لغو کرد که تا پیش از این آن را دیداری تاریخی و دستاوردی مهم برای دولتش معرفی میکرد.

اینکه چه در سر رییس جمهور آمریکا می‌گذرد مهم نیست آنچه مهم است این است که ترامپ از یکسو به هیچ قانون و قاعده و وعده ای پایبند نیست و در عین حال با تصور اینکه بر تخت ریاست جمهوری قدرتمندترین کشور جهان تکیه زده خودرامحق میداند که دیگران همگی آنچنان رفتار کنند که او صلاح میداند.

هنوز واکنش‌های جهانی به خروج او از برجام تازه و داغ است که خبر لغو دیدارش با رهبر کره شمالی حیرتها نسبت به اقدامات خلق الساعه ترامپ را افزایش داد، باور بسیاری از تحلیل گران این است که ترامپ در عرصه بین الملل می‌کوشد تا قبل از هرچیز کارش را با تهدید از یکسو و عدم تقبل هزینه بهویژه هزینه مادی ازدیگر سو پیش ببرد.

اگر با این تحلیل موافق شویم آنگاه به هم سرنوشتی ایران و کره شمالی باور پیدا خواهیم کرد دو کشوری که در عمل نشان داده اند از یکسو گوششان به تهدید بهکار نیست و از دیگر سو اهل باج دادن به دیگران نیستند و در هر مذاکره و معامله ای به نتیجه حداقل برد برد باوردارند.

پربیننده ترین خبرها