وقايع سينا، واکنش اسراييل به بازگشايي گذرگاه رفح

وقايع سينا، واکنش اسراييل به بازگشايي گذرگاه رفح
يکشنبه 22 مرداد 1391 - 07:58

معاون كنگره سراسري ناصري وقايع اخير سينا و كشتن نيروهاي مرزي مصري، را توطئه اي اسرائيلي در واكنش به بازگشايي گذرگاه رفح ميان مصر و فلسطين؛ و تلاشي براي فتنه انگيزي ميان مصري ها و فلسطيني ها دانست.

"فاروق العشري" يكشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: وقايع سينا ، توطئه آشكار رژيم صهيونيستي است، چه توسط عناصر سلفي در سينا و يا از سوي برخي فلسطيني هاي جهادي سلفي در غزه انجام شده باشد.

العشري گفت: هدف رژيم صهيونيستي از چنين توطئه اي حمايت و پشتيباني از امنيت اسرائيل و واداشتن مصر به پايبندي به پيمان كمپ ديويد است.

وي افزود: ياسر عرفات در سال 2000 سعي كرد شروط پيمان كمپ ديويد را عملي كند، اما نتوانست كاري از پيش ببرد زيرا با دو مشكل اساسي مواجه بود؛ حق بازگشت آوارگان و بخش عرب نشين قدس. به همين سبب اجراي بندهاي پيمان كمپ ديويد را از دستور كار خود خارج كرد و در نتیجه صهيونيست ها او را مسموم كرده و از سر راه برداشتند. در حال حاضر نيز اين دو مشكل، علت اصلی وقايع سينا را تشكيل مي دهد.

معاون كنگره سراسري ناصري خاطر نشان كرد: وقتي محمد مرسي رييس جمهور مصر زمام امور را به دست گرفت، در انديشه آن بود كه گذرگاه رفح را به صورت عادي - مانند گذرگاه هاي مصر با ليبي در منطقه السلوم كه 24 ساعته باز است- بازگشايي كند.

وي افزود: وقايع سينا در واقع واكنشي به اين انديشه هاي مرسي و  اقدامی براي تحت فشار قرار دادن او بود. هدف دیگر صهیونیست ها از این اقدامات، تلاش براي فتنه انگيزي ميان مصري ها و فلسطيني ها و حتي ایجاد شکاف ميان خود فلسطيني ها بود.

العشري گفت: شيوه تعامل با وقايع سينا و جريان سازي در خصوص ضرورت تخريب تونل هاي زيرزميني ميان غزه و مصر نشان مي دهد كه تلاش هايي در جهت شدت بخشيدن به محاصره و سركوب مقاومت در حال انجام است.

 

وي افزود: عامل اين جريان سازي، كشورهاي عربي و به ويژه اعضاي شوراي همكاري خليج فارس هستند. آن ها خواسته اتحاديه اروپا ، آمريكا و رژيم صهيونيستي را كه از زمان حسني مبارك مطرح شده بود، به صورت طرح ارائه كردند و نماينده عربستان در آن زمان همين طرح را مطرح كرده بود.

11 - 18:57
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها