نمایند سابق مجلس لبنان مطرح کرد :

ضربه زدن به مقاومت؛ هدف اصلی آمریکا

ضربه زدن به مقاومت؛ هدف اصلی آمریکا
يکشنبه 22 مرداد 1391 - 12:44

نماينده سابق پارلمان لبنان تاكيد كرد: هدف کاخ سفيد از تحريم مالي حزب الله لبنان، پرونده سازي براي مقاومت، سوريه و جمهوري اسلامي ايران است.

" نزيه منصور" يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: تصميم واشنگتن مبني بر اعمال تحريم هاي مالي بيشتر برضد حزب الله، اولين و آخرين اقدام آنها نبوده و نيست، بلكه تنها یکی از اقدامات خصمانه ای است كه دولت آمريكا از زمان تاسيس حزب الله و رويارويي آن با رژيم صهيونيستي اتخاذ كرده است.

وي افزود: بحران سوريه موضوع تازه اي است؛ اما آزادسازي سرزمين هاي لبنان بدون قيد و شرط [در سال 2001]، و ادامه رويارويي حزب الله با رژيم صهيونيستي و شكست اسرائیل، آن هم در زمانی که همه حکام عرب مسئله فلسطين را به فراموشی سپرده اند، دولت آمريكا را ناراحت و عصبانی كرده است.

منصور ادامه داد: آزادسازي جنوب لبنان یک جریان مقاوم در منطقه ايجاد كرده و مسئله فلسطين را به اوج عزت و شُکوه خود بازگردانده است.

وي افزود: به دنبال پيروزي مقاومت و آزاد سازي جنوب لبنان، انتفاضه در فلسطين، كرانه باختري و غزه آغاز شد.

منصور خاطرنشان كرد: نظام سوريه اكنون بهاي حمايت جدی و همه جانبه از مقاومت و مخالفت با سياست هاي آمريكا در منطقه را مي پردازد.

وي با اشاره به اینکه تحريم مقاومت لبنان اولين و آخرين اقدام غرب علیه این کشور نيست و دولت آمريكا اين شيوه را ادامه خواهد داد، گفت: اين قبیل اقدامات در روحیه حزب الله، مقاومت لبنان، رهبران سياسي و رزمندگان و  نیز حمايت مردمي از آنان هيچ تاثيري نخواهد داشت.

وي افزود: علاوه بر اين هيچ روابط مالي، عقيدتي، جغرافيايي، سياسي و اداري بين حزب الله و ايالات متحده وجود ندارد.

نماينده سابق پارلمان لبنان تاكيد كرد: موضوع تحریم ها تنها یک جنگ رواني، رسانه اي و سياسي از سوي دولت آمريكا است تا شاید بتواند در سايه واپسگرايي حکام مرتجع عرب و پناه بردن آنان به کاخ سفید، روحيه مردم طرفدار مقاومت را تضعيف كند.

منصور با اشاره به تلاش دولت آمريكا براي پرونده سازي علیه مقاومت لبنان و فلسطين، سوريه و جمهوري اسلامي ايران، افزود: سوريه، پايگاه راهبردي مقاومت لبنان و فلسطين در ابعاد تئوری و عملی و پشتيباني لجستيكي است و جمهوري اسلامي ايران نيز با همه توان از اين دو رکن مقاومت حمايت مي كند.
AM - 11 - 21:25

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها