چین: دیدار سران کره شمالی و آمریکا کلید حل مسئله اتمی است

چین: دیدار سران کره شمالی و آمریکا کلید حل مسئله اتمی است
يکشنبه 6 خرداد 1397 - 16:54

سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد این کشور امیدوار است دیدار سران کره شمالی و آمریکا برگزار شود و افزود این دیدار کلید حل مسئله اتمی است.

العالم - آسیا

چین، گفت‌وگوی مستقیم میان سران کره شمالی و آمریکا را کلید حل مسئله اتمی شبه جزیره کره می‌داند.

به نوشته روزنامه گلوبال تایمز، «لو کانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که پکن امیدوار است نشست «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا همان‌طور که برنامه‌ریزی شده بود، برگزار شده و موفق باشد.

در دیدار تاریخی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی در روز ۲۷ آوریل، طرفین توافق کردند دیداری میان کیم و ترامپ برگزار شود. مدتی بعد، تاریخ برگزاری نشست ۱۲ ژوئن و محل برگزاری سنگاپور انتخاب شد.

روز پنج‌شنبه گذشته بعد از آنکه کره شمالی در حضور خبرنگاران سایت آزمایش اتمی این کشور را تخریب کرد، ترامپ از لغو دیدار با کره شمالی خبر داد.

روز شنبه رسانه‌ها از دیدار غیرمنتظره میان سران دو کره خبر دادند. در این دیدار دوم میان کیم و مون، رهبر کره شمالی بر عزم راسخ خود برای دیدار با ترامپ تاکید کرد.

دونالد ترامپ هم در جمع خبرنگاران گفته بود مسایل مربوط به برگزاری نشست  ۱۲ ژوئن در سنگاپور با رهبر کره شمالی به خوبی پیش می‌رود. 

چین اصلی‌ترین متحد کره شمالی طی سال‌های اخیر بهویژه در زمینه اقتصادی بوده و پیش و پس از دیدار رهبر کره شمالی با رئیس جمهور کره جنوبی، کیم سفرهایی به چین داشت و با «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین دیدار کرده بود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها