رسانه های عرب همسو با اسرائیل تظاهرات روزقدس را سانسور کردند

رسانه های عرب همسو با اسرائیل تظاهرات روزقدس را سانسور کردند
جمعه 18 خرداد 1397 - 15:17

با وجود این که تظاهرات روز جهانی قدس در ایران و سایر کشورها، بازتاب رسانه ای گسترده ای داشت، سکوت رسانه ای برخی کشورهای عربی مثل عربستان، امارات و بحرین، نشان داد که آن ها در دوستی با رژیم صهیونیستی و پشت کردن به آرمان فلسطین، عزم راسخی دارند.

العالم _ فلسطین اشغالی

راهپیمایی میلیونی مردم ایران در رسانه‌های مختلف منطقه بازتاب داشت ولی رسانه های برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که همواره در ظاهر دم از حمایت از قضیه فلسطین و قدس می زنند اما در خفا با دشمن صهیونیستی دست دوستی و رفاقت می دهند، این بار نیز در برابر این رویداد بزرگ جهانی، سکوت پیشه کرده و ترجیح دادند همچون گذشته آن را سانسور کنند. 

در مقابل، سایت های فلسطینی، سوری، لبنانی، یمنی و مصری این رویداد را بازتاب دادند.

پایگاه 'فلسطین الیوم' درباره حضور پرشور مردم ایران در تظاهرات روز قدس، نوشت: استان های مختلف ایران شاهد برگزاری تظاهرات میلیونی در حمایت از انتفاضه مردمی ملت فلسطین در نوار غزه و همبستگی با گروه های مقاومت بود. 

این پایگاه افزود: تظاهر کنندگان همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در این راهپیمایی شرکت کردند و در محکومیت حمایت مستمر آمریکا و توطئه چینی دولت این کشور علیه شهر اشغالی قدس، شعارهای 'مرگ بر اسرائیل' و 'مرگ بر آمریکا' سر دادند. 

به نوشته فلسطین الیوم، 150 خبرنگار و عکاس خارجی از 20 کشور جهان برای پوشش این رویداد جهانی در ایران حضور یافتند. 

شبکه خبری المیادین نیز با پخش مستقیم تظاهرات روز قدس در ایران سخنان 'علی لاریجانی' رئیس مجلس شورای اسلامی را بازتاب داد که تاکید کرده بود: فلسطینیان 70 سال است که مقاومت می کنند زیرا نمی خواهند در مقابل کشورشان پول دریافت کنند، آنها حق دارند به وطن خود بازگردند. 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز در گزارشی از تظاهرات مردم ایران در روز جهانی قدس نوشت: شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز قدس پلاکاردهایی در محکومیت اقدامات جنایتکارانه نیروهای اشغالگر قدس و عملیات یهودی ‌سازی رژیم صهیونیستی در قدس در دست داشتند. 

سانا، با اشاره به حضور 'عدنان محمود' سفیر سوریه در تهران در مراسم روز قدس، افزود: راهپیمایی امسال با شعار «روز جهانی قدس، رمز وحدت و جهاد امت اسلامی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین و زوال قطعی رژیم صهیونیستی» برگزار شد. 

شبکه خبری المنار لبنان نیز گزارش داد که راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و 900 شهر و روستای ایران با حضور گسترده مردم از صبح جمعه آغاز شد. 

طبق این گزارش، مردم ایران در تظاهرات خود ضمن مخالفت شدید با سیاست های آمریکایی- صهیونیستی حمایت خود را از مردم درد کشیده فلسطین ابراز کردند. 

روزنامه 'القدس العربی' چاپ لندن نیز با اشاره به حضور میلیونی مردم ایران در تظاهرات روز قدس، نوشت که تظاهرات کنندگان جنایت های رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان را محکوم و حمایت خود را از آرمان فلسطین اعلام کردند. 

سایت های مصری از جمله 'الیوم السابع' و 'مصرس' و 'بوابه الشروق' نیز با پوشش راهپیمایی گسترده مردم ایران در حمایت از فلسطینیان گزارش دادند که ایرانی ها در آخرین جمعه از ماه رمضان در راه های منتهی به دانشگاه تهران که در آن نماز جمعه برگزار می شود، تظاهرات و حمایت خود را از مسئله فلسطین اعلام کردند. 

همه ساله در روز جهانی قدس که با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف است ، مسلمانان سراسر جهان با برپایی راهپیمایی‌های گسترده، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، حمایت خود را از آرمان فلسطین اعلام می‌دارند. 

در 16 مرداد سال 1358 شمسی، به فرمان حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس نام گذاری شد. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها