چرا مخالفان سوریه نماینده جدید را نپذیرفتند

چرا مخالفان سوریه نماینده جدید را نپذیرفتند
دوشنبه 30 مرداد 1391 - 12:41

العالم، دمشق - نويسنده و تحليلگر سياسي سوري با انتقاد از مخالفت معارضين سوريه با ميانجيگري اخضر الابراهيمي براي حل بحران در اين كشور گفت: مخالفان نظام سوريه تحت تاثير آمريكا و هم پيمانانش خواستار حل سياسي بحران سوريه نيستند.

"تحسين الحلبي" روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم با اشاره به اينكه احتمال موفقیت اخضر الابراهيمي فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه برای حل بحران زياد است، افزود: مخالفت معارضين با ميانجيگري ابراهيمي عجيب نيست، چون آنان حتي منتظر نشدند وي روش خود را برای ميانجيگري جهت حل بحران توضيح دهد.
این نويسنده و تحليلگر سياسي سوري، ادامه داد: اما حكومت سوريه آمادگي خود را براي گفت وگو و تعامل با طرحهاي سازمان ملل متحد جهت توقف خشونت در كشور اعلام كرده است.
الحلبي تصريح كرد: مخالفان به جاي تسليم شدن در برابر باج خواهي آمريكا، بايد همه تلاش خود را براي توقف خشونت و خونريزي در سوريه از طريق همسو شدن با طرحهاي الابراهيمي به كار گيرند.
وي هدف از خشونت مسلحانه مورد حمايت آمريكا و همپيمانانش را تضعيف سوريه به عنوان كشوري مستقل و پشتيبان مقاومت دانست که  می خواهد خاورميانه از قدرتهاي جهاني استقلال داشته باشد.
20-11:33



پربیننده ترین خبرها