کارشناس مصری:

مسئولان اماراتی به خواسته های مردم توجه کنند

مسئولان اماراتی به خواسته های مردم توجه کنند
يکشنبه 5 شهريور 1391 - 16:48

قاهره، العالم ـ يك كارشناس مصري با تاكيد بر اين كه امارات به رغم وضعيت خوب اقتصادي، از عدالت واقعي و آزادي‌هاي سياسي بي‌بهره است، از مقامات امارات خواست قبل از اين كه اوضاع به حد انفجار برسد، اصلاحات مورد نظر مردم را محقق کنند.

علي ابوالخير، روز يكشنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: سخن از حقوق بشر در امارات، ارتباطي مستحكم با ديگر كشورهاي عربی حوزۀ خليج فارس دارد؛ جايي كه خاندان‌ها حكومت مي كنند و از انتخابات و تقسيم عادلانه ثروت خبري نيست.

 وي افزود: انقلاب‌هاي عربي -به ويژه انقلاب بحرين كه در همسايگي امارات اتفاق افتاد- به طور طبيعي سبب بروز واكنش‌هايي هر چند كم رنگ در امارات و ديگر كشورهاي عربي شده است.

 ابوالخير با بيان اين كه «امارات به رغم سطح اقتصادي خوب، از عدالت واقعي بی بهره است»، اظهار داشت: منطقه شاهد تحركات سياسي ملت‌هاست و فرهيختگان اماراتي نيز امروزه خواهان تغييراتی –دست کم در حد تحقق دموكراسي و برگزاري انتخابات- هستند.

 وي با انتقاد از اتهامات ضاحي خلفان رييس پليس دبي به فعالان اماراتي اصلاح‌طلب، مبني بر گرایش آنها به اخوان المسلمين، گفت: اين قبیل اتهامات مشكلی را حل نخواهد كرد.

 ابوالخير از حكومت امارات خواست تا در برابر خواسته هاي مردم تسليم گردد و اصلاحات را هم‌اکنون آغاز كند، تا اوضاع كشور از كنترل خارج نگردد.

 وي در عین حال تصریح كرد: بعيد است مسئولان امارات - همچون ديگر كشورهاي عربي- در برابر مطالبات سياسي تسليم گردند.

 ابوالخیر با پيش بيني افزایش سركوب و بازداشت‌ها در امارات، هشدار داد كه این سركوبها جز وخیم‌تر کردن اوضاع و رساندن آن به مرز انفجار، نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.



پربیننده ترین خبرها