پژوهشگر سوري اعلام كرد:

رهبران سوريه درحال بررسي طرح ايران

رهبران سوريه درحال بررسي طرح ايران
يکشنبه 5 شهريور 1391 - 18:47

پژوهشگر سوري از ارايه طرح جمهوري اسلامي ايران براي حل بحران سوريه به مقامات اين كشور در سفر علاء الدين بروجردي به دمشق و در دست بررسي بودن اين طرح از سوي مقامات سوري خبر داد.

"سليم حربه" روز يكشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم افزود: سفر دو روزه هيات ايراني به رياست بروجردي رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي به دمشق و ديدار با مسئولان رده بالاي سوري نقطه عطف و تحولي بزرگ در ايفاي نقش تهران در ارائه راه حل سياسي براي بحران سوريه بود.

اين پژوهشگر سوري خاطر نشان كرد: سفر بروجردي به دمشق و ديدار با فاروق الشرع معاون بشار اسد رييس جمهور سوريه، در چارچوب طرح ابتكاري ايران براي حل بحران اين كشور صورت گرفت.

وي گفت: مسوولان امر در حال بررسي اين طرح با رهبران سوري به ويژه بشار اسد هستند. اين طرح از اصرار ايران بر پرهيز از دخالت خارجي و تعامل با همه طرف هاي سوري به ويژه مخالفان نظام نشات مي گيرد.

حربه تاكيد كرد: طرح ايران، هم با اراده دولت سوريه و هم با تلاش هاي اخضر ابراهيمي نماينده سازمان ملل متحد در امور سوريه، هم با مواضع روسيه، چين و مصوبات كنفرانس ژنو نقاط اشتراك و همگرايي دارد.

وي افزود: طرح ايران زمينه آغاز فرايند سياسي و گفت و گوي ملي را كاملا فراهم كرده است به طوري كه هر آن امكان دارد اين فرايند آغاز شود.

بروجردي دست دشمنان سوريه را رو كرد

پژوهشگر سوري در ادامه گفت: بروجردي رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با سفر به سوريه و ديدار با فاروق الشرع معاون بشار اسد، شايعه پراكني دشمنان سوريه را برملا و دست آنها را رو كرد.

حربه تصريح كرد: سفر بروجرودي به سوريه و ديدار با مسئولان رده بالاي اين كشور از جمله الشرع، به شايعه پردازي دشمنان اين كشور درباره جدا شدن معاون رييس جمهور از نظام سوريه خاتمه داد.

پژوهشگر سوري اظهار داشت: دشمنان نظام سوريه سعي مي كنند با شايعه پراكني و جنگ تبليغاتي و رسانه اي، افكار عمومي را بفريبند و وانمود كنند كه معاون رييس جمهور از نظام جدا و از كشور خارج شده است.

وي گفت: اين تهاجم رسانه اي، اقدامي برنامه ريزي شده است و آمريكا با مشاركت برخي طرف هاي منطقه اداره آن را به عهده دارد.

علاء الدين بروجردي رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي به همراه هيات عاليرتبه ديروز (شنبه) در سفري دو روزه به دمشق عزيمت كرد.

26-15:58
26

پربیننده ترین خبرها