ايران نقش مقابله "نم" با آمريكا را فعال مي كند

ايران نقش مقابله
سه شنبه 7 شهريور 1391 - 18:08

بيروت (العالم)- تحليلگر سياسي لبناني با اشاره به رياست ايران بر جنبش عدم تعهد (جنبش نم) گفت: ايران براي فعال سازي نقش اين جنبش در مقابل سلطه آمريكا بر منطقه و سازمان ملل متحد تلاش خواهد كرد.

خالد الرواس دبيركل جنبش ناصري دموكراتيك روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم در پاسخ به تبليغات منفي غرب عليه ايران در زمينه رياست جنبش "نم" اظهار داشت: ايران به هيچ وجه در سطوح داخلي و بين المللي منزوي نيست و لاجرم نيازي به بهره برداري از رياست جنبش براي بهبود وضعيتش ندارد.

وي با اشاره به روند فروپاشي نظام تك قطبي و شكست طرح هاي آمريكا در خاورميانه، جنبش عدم تعهد را تجربه اي جديد در شرايط دشوار منطقه و جهان ارزيابي كرد.

الرواس اظهار داشت: جنبش عدم تعهد با توجه به ويژگي ها و پتانسيل هايي كه دارد مي تواند اولويت هاي سياسي اش را به گونه اي در سطح دنيا ساماندهي كند كه متناسب با وزن سياسي مطلوب اين سازمان باشد.

وي افزود: غالب اهدافي كه مبناي تشكيل جنبش شده بود، همچنان با وجود شرايط متغير بين المللي به قوت خود باقي است.

الرواس به عنوان نمونه به ايجاد مكانيسم روابط سياسي و اقتصادي كشورهاي عضو اشاره و تاكيد كرد كه دستيابي به اين هدف مي تواند جنبش را به يك محور سياسي و اقتصادي گسترده جهاني براي مقابله با هر گونه تكروي و سلطه طلبي آمريكا تبديل كند.

اين تحليلگر سياسي گفت: آمريكا در تلاش براي سلطه و اشغال كشورها براي تثبيت رژيم صهيونيستي در منطقه است.

FZ-28-16:57 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها