یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2018 روسیه؛

برزیل با غلبه بر مکزیک مسافر یک چهارم نهایی شد

برزیل با غلبه بر مکزیک مسافر یک چهارم نهایی شد
دوشنبه 11 تير 1397 - 20:33

تیم ملی فوتبال برزیل مقابل مکزیک به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

العالم - ورزشی

دیدار تیم‌های برزیل و مکزیک از ساعت 18 و 30 دقیقه امروز در ورزشگاه سامارا آغاز شد که با برتری دو بر صفر سلسائو مقابل مردان آزتک به اتمام رسید تا برزیل بتواند به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

گل‌‌‌ها: نیمار 50  و فیرمینیو 87

داور:جیانلوکا روچی از ایتالیا

اخطار:آلوارز، سالسیدو و هررا از مکزیک، فیلیپه لوئیس و کاسمیرو از برزیل

اخراج:-

برزیل:

بکر، سیلوا، میرندا، کاسمیرو، فیلیپه لویئز ، گابریل ژسوس،‌نیمار، کوتینیو(86 فیرمینیو)، پائولینیو(80 فرناندینیو)، ویلیان، فاگنر

مکزیک:

اوچوا، آیالا، سالسیدو، مارکز(46 لایون)، کارلوس، هرناندز(60 خیمینس)، هررا، گوادرادو، آلوارز(55 دوس‌سانتوس)،‌لوزانو، گالاردو

 

شرح نیمه اول

در دقایق ابتدایی بازی برخلاف همه تصورات، تیم مکزیک بود که به دروازه برزیل، مدعی درجه یک قهرمانی فشار واردکرد.

سبزپوشان مکزیکی با حرکات سرعتی از جناجین،تلاش زیادی برای گذر از خط دفاع برزیل داشتند.تیم تحت امر اوسوریو که به خاطر موفقیت درمرحله گروهی، بازیکنانش در بالاترین وضعیت روحی مناسب قرارداشتند، به سلسائو فشار وارد کرد.

اما در 25 دقیقه ابتدای بازی، برزیل بیشتر در اندیشه حفظ دروازه و کنترل حریف نام‌آشنا بود.

برزیلی‌ها در واقع از اواسط با کاهش شدت حملات مکزیک حملات خود را از جناح چپ تیم خود جایی که کوتینیو و ژسوس حضور داشتند، طراحی کردند و در این میان حتی به خاطر روبه‌رو شدن با اوچوا، دروازه‌بان مکزیک، صاحب 2 موقعیت جدی برای گلزنی نیز شدند که نتیجه نگرفتند.

شرح نیمه دوم

در نیمه دوم برزیل برخلاف 45 دقیقه نخست که سعی در کنترل بازی داشت، چهره هجومی به خود گرفت و به سمت دروازه مکزیک حمله کرد.

نتیجه این تغییر در تاکتیک بازی برزیل، زود مشخص شد.زیرا در دقیقه 51 ویلیان از سمت چپ تیم خود فرارکرد و با ارسال پاس رو به جلویی، باعث شد تا نیمار دروازه مکزیک را فرو بریزد.

بعد از این گل، مکزیکی‌ها برای جبران گل دریافتی بسیار تلاش کردند.با این حال برزیل در دقیقه 59 توسط پائولینیو روی سانتر ویلیان می‌توانست گل دوم خود را نیز بزند تا خیال خود را آسوده کند.اما در آخرین لحظه اوچوا، گلر مکزیک آن را مهار کرد.

در دقیقه 87 فیرمینیو روی پاس نیمار دروازه مکزیک را فروریخت تا تمام امیدهای مردان آزتک نقش بر‌آب شود.

 

پربیننده ترین خبرها