شخصيتهاي فلسطيني خواستار شدند؛

"نم" شوراي امنيت را به توقف اسراييل مجاب كند

پنج‌شنبه 9 شهريور 1391 - 11:51

رهبران و شخصيت هاي برجسته فلسطيني در باريكه غزه با تاكيد بر اهميت شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد "نم" در تهران، درخواست اين جنبش از شوراي امنيت را براي تشكيل جلسه، محكوميت و توقف اقدامات تجاوزگرانه رژيم صهيونيستي خواستارشدند.

رهبران فلسطيني همچنين خواستار اتخاذ مواضع و تصميماتي از سوي "جنبش نم" در حمايت از مبارزه و جهاد ملت فلسطين به منظور مقابله با شهرك سازي و يهودي سازي سرزمين فلسطين و ايجاد كشور مستقل فلسطيني شدند.

"خضر حبيب" از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين، پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: جنبش جهاد اسلامي به عنوان جنبشي مبتني بر انديشه مبارزه مسلحانه در برابر رژيم صهيونيستي، بر حقوق و اصول فلسطيني پافشاري مي كند.

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامي فلسطين افزود: اين جبنش اميدوار است در جنبش عدم تعهد تصميماتي مبني بر تاييد و پشتيباني از مقاومت فلسطين در برابر رژيم صهيونيستي تا زمان برچيده شدن اشغالگري و احقاق همه حقوق ملت فلسطين اتخاذ شود.

"طلال ابوظريفه" عضو كميته مركزي جبهه دموكرات براي آزادي فلسطين به العالم گفت: انتظار داريم كه اجلاس عدم تعهد از سازمان هاي بين المللي و به ويژه شوراي امنيت بخواهد كه تشكيل جلسه دهند و سياست شهرك سازي رژيم صهيونيستي در مناطق فلسطيني و يهودي سازي قدس را به عنوان جنايتي ناقض قوانين بين المللي معرفي و تاكيد كنند كه اعمال هر گونه تغيير در اراضي اشغالي بر اساس قوانين بين المللي ممنوع است.

"فيصل ابوشهلا" عضو شوراي انقلابي جنبش فتح هم در گفت و گو با العالم خاطرنشان كرد: از جنبش عدم تعهد انتظار داريم احقاق حقوق ملت فلسطين را در اولويت قرار داده و تصميماتي عملي در خصوص حمايت از ملت فلسطين و پايان دادن به اشغالگري رژيم صهيونيستي در اراضي فلسطيني و همچنين دفاع از تشكيل كشور مستقل فلسطين اتخاذ كنند.

همچنين "جميل مزهر" عضو دفتر سياسي جبهه خلق براي آزادي فلسطين به العالم گفت: انتظار ما از اجلاس سران جنبش عدم تعهد اين است كه تصميماتي جسورانه تر و عملي در مقابله با سياست اشغالگري رژيم صهيونيستي اتخاذ كنند.

مزهر خاطرنشان كرد: سياست رژيم صهيونيستي بر پايه شهرك سازي و يهودي سازي مناطق فلسطيني و كشتار و ناديده گرفتن حقوق مردم فلسطين استوار است. بنابراين ما از جنبش عدم تعهد انتظار داريم از پايداري مردم فلسطين حمايت كند تا اين ملت بتواند به مبارزه و پايمردي در مقابل اين رژيم ادامه دهد.

وي افزود: اعراب و مسلمانان امكانات و سازوكارهاي بسياري در اختيار دارند كه بايد براي اعمال فشار بر رژيم اشغالگر به كار گرفته شود تا اين رژيم از سياست هاي خصمانه خود در قبال مردم فلسطين دست بردارد.

30-00:04
26

پربیننده ترین خبرها