جهاد اسلامی و حماس:

بستن تنها گذرگاه تجاری غزه، جنایت و اعلام جنگ است

بستن تنها گذرگاه تجاری غزه، جنایت و اعلام جنگ است
سه شنبه 19 تير 1397 - 15:11

جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس به بسته شدن گذرگاه «کرم ابوسالم» تنها گذرگاه تجاری نوار غزه واکنش نشان دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد تشدید محاصره نوار غزه و ممنوعیت ورود کالا به این منطقه به مثابه اعلام جنگ است و مقاومت ابدا در پاسخ به آن ناتوان نخواهد بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، در بیانیه جهاد اسلامی آمده است، سال‌های طولانی محاصره علیه ملت فلسطین در نوار غزه، به هیچ وجه در ایستادگی و ثبات آنها اثر نداشته است. سیاست‌های تروریستی سازماندهی شده که رژیم صهیونیستی آنها را در پیش گرفته، نمی‌تواند به هیچ یک از اهداف مورد نظر خود برسد.

این جنبش فلسطینی افزود تمام جهان مسئول سکوت و ناتوانی برای افسار زدن به سیاست‌های رژیم اشغالگر و اقدامات ارتش آن علیه ملت فلسطین است.

جهاد اسلامی ادامه داد: ما با تمامی گروه‌ها برای برآورد همه تحولات از جمله اقدامات اخیر رژیم اشغالگر، هماهنگ هستیم و این اقدامات را اعلام جنگ علیه ملت فلسطین می‌دانیم.

حماس نیز این اقدام رژیم صهیونیستی را جنایت جدید علیه انسانیت خواند. «فوزی برهوم» سخنگوی حماس گفت: سکوت منطقه‌ای و بین‌المللی در قبال محاصره خفه‌کننده غزه، رژیم اشغالگر را برای ارتکاب جنایات بیشتر ضد حقوق بشری تشویق می‌کند.

حماس در ادامه از جامعه بین‌المللی خواست در مقابل این جنایت و پیامدهای خطرناک آن، اقدامات فوری انجام دهد و همچنین در راستای پایان محاصره غزه و توقف جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم غزه کار کند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته جاری دستور بستن گذرگاه «کرم ابوسالم» تنها گذرگاه تجاری نوار غزه را صادر کرد، این اقدام به دلیل ارسال بادبادک‌ها و بالون‌های آتش‌زا به سمت اراضی اشغالی انجام شده است.

غزه هفت گذرگاه دارد که ارتباط داخل و خارج از غزه فقط از این گذرگاه‌ها امکان‌پذیر است. شش گذرگاه، تحت کنترل کامل اسرائیل و یک گذر در مرز غزه و مصر است که مصر نیز پس از هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی آن را برای مردم غزه باز می‌کند. 

صهیونیست‌ها گفته‌اند بادبادک‌های فلسطینی‌ها 300 هکتار از زمین‌های کشاورزی اراضی اشغالی را سوزانده است.

استفاده از بادبادک‌های آتشین در راهپیمایی‌های بازگشت مرسوم شد، راهپیمایی‌های مذکور از 30 مارس در اعتراض به محاصره نوار غزه آغاز شده و ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها