استاد دانشگاه دمشق:

نقش قطر در انتقال القاعده به سوریه

نقش قطر در انتقال القاعده به سوریه
شنبه 11 شهريور 1391 - 17:01

استاد دانشگاه دمشق، با تاکيد بر دست داشتن قطر در توطئه آمريكا و عربستان سعودي براي انتقال افراد مسلح القاعده از يمن به سوريه، از سوء استفاده اين کشورها از از سادگي و فقر جوانان يمني انتقاد كرد.

" محمد محمود" روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم در دمشق، اظهار داشت: توافق اخير عربستان و آمريكا براي انتقال عناصر القاعده از يمن به سوريه، توافقی ننگين و خلاف همه ارزش های دینی، قوانين بين المللي و منشور اتحاديه عرب است.

استاد دانشگاه سوری، گفت: توطئه چینان يمني هاي فقير را شستشوي مغزي مي دهند و آنها را به ابزاری برای کشتار مردم سوریه تبدیل می کنند.

وي از سازمان هاي بين المللي به ويژه سازمان همكاري اسلامي خواست جلوي عملي شدن اين اقدامات را بگيرند و افزود:عربستان در اجراي اين توطئه تنها نيست و قطر با گرد آوردن مزدوران از سراسر جهان و اعزام آنها به سوريه با ترکیه همکاری می کند.

استاد دانشگاه دمشق، تاكيد كرد: قطر، عربستان و تركيه، تكفيري وهابي را که درکی سطحي از اسلام دارند، تحريك مي كنند و آن ها را به جنگيدن در سوريه تشويق مي كنند؛ اين سه كشور با اين اقدامات، دشمنان واقعي اعراب و مسلمانان شده اند.

وي افزود : اين كشورها بهتر است به جای فتنه انگیزی در میان امت اسلامی و خدمت به دشمنان آمریکایی و صهیونیستی، جوانان امت اسلامي را براي مبارزه با دشمن اصلي مسلمانان راهنمايي و هدایت كنند.

محمد محمود به جوانان عرب هشدار داد كه سوريه عرصه جهاد نيست و سوري ها برادران آنان هستند.

وی افزود: سوريه مهد مقاومت، انديشه، جهاد و ايستادگي است و جوانان عرب بايد سربازاني براي دفاع از فلسطين و آزادي مسجد الاقصي باشند نه مزدوراني براي ويراني سوريه و كشتار مردم مسلمان اين كشور.

استاد دانشگاه دمشق با تاکید بر اینکه القاعده سازماني ساخته و پرداخته آمريكاست، گفت:عناصر اين سازمان تروریستی تنها مزدوران و قاتلاني در خدمت رژيم هاي منطقه هستند و هیچ گامی در راه اسلام بر نداشته اند.

وي افزود : القاعده تاكنون حتي يك گلوله هم به اسرائيل شليك نكرده است و اين ثابت مي كند كه القاعده  ابزاري در دست آمريكا است.

" محمد محمود در پايان تاكيد كرد: تونل هاي مرزي تنها شريان حياتي مردم غزه بود اما القاعده با ايجاد فتنه كشتار سربازان مصري در سينا، كاري كردند كه اين تنها شريان حياتي مردم غزه قطع شود؛ پيش از اين نيز القاعده براي حمله به اتحاد جماهير شوروي جهت خدمت به منافع آمريكا و قرار دادن منطقه عربي زير سايه آمريكا به كار گرفته شده بود.
1-11:57
26

پربیننده ترین خبرها