سیاستمدار تونسی:

اجلاس تهران بيداري در برابر يكه تازي غرب بود

اجلاس تهران بيداري در برابر يكه تازي غرب بود
يکشنبه 12 شهريور 1391 - 18:26

العالم - يك سياستمدار تونسي اجلاس سران كشورهاي غير متعهد در تهران را به مثابه بيداري اردوگاه اين جنبش با روسيه و چين در برابر يكه تازي غرب در تصميم هاي بين المللي دانست و تاكيد كرد: اين بيداري در حمايت از برنامه هسته اي ايران و جلوگيري از مداخله نظامي غرب در سوريه نمايان شده است.

" البشير الصيد"  رئيس اتحاديه "مرابطون" تونس روز يكشنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: اين كنفرانس در برابر تلاش براي ايجاد اختلال در موازنه جهاني، معيارهاي دوگانه، مداخله در امور كشورهاي كوچك، حرص جهان غرب به خصوص آمريكا براي تغيير نقشه سياسي شرق و لطمه زدن به كشورهاي مخالف مانند سوريه و ايران و حزب الله و مقاومت فلسطيني برگزار شد.

وي موضع كشورهايي مانند ايران، چين و روسيه را كه براي تغيير نظام و سياست جهاني و حفظ امنيت و صلح محكم ايستاده اند ستود و گفت: امنيت و صلح جهاني از بين رفته و فرو پاشيده به طوري كه سياستهاي آمريكا و غرب همه كشورها را غارت كرده است.

وي نشست تهران را كنفرانس اميد و تصميمات آنرا خوب و مهم خواند كه نشاندهنده بيداري جنبش عدم تعهد است.

الصيد گفت: اين جنبش به انجام وظايف و به عهده گرفتن مسئوليتهاي خود بازگشته و توانسته موازنه، صلح و امنيت جهاني را از طريق احترام به حاكميت كشورها و جلوگيري از مداخله در امور داخلي و محاصره آنها محقق سازد.

رئيس اتحاديه "مرابطون" تونس تاكيد كرد: اين مسئله در حمايت اين جنبش از برنامه هسته اي ايران و حمايت از سوريه در جلوگيري از مداخله خارجي در آن از طريق موضع كشورهايي مانند ايران، عراق، لبنان، روسيه، چين و برخي كشورهاي آمريكاي لاتين آشكار شده است.

الصيد با اشاره به يكه تازي آمريكا و اروپا در سياستهاي بين المللي پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي گفت: تاخير در بيداري اردوگاه عدم تعهد، چين و روسيه تا به امروز باعث وقوع فجايعي در عراق و ليبي در نتيجه يكه تازي غرب در تصميمات بين المللي شده است.
MKH-2-12:45

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها