نعیم قاسم: حزب‌الله در جنگ 33 روزه، معادله آزادسازی و استقلال را بنا نهاد

نعیم قاسم: حزب‌الله در جنگ 33 روزه، معادله آزادسازی و استقلال را بنا نهاد
شنبه 23 تير 1397 - 18:42

معاون دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد جنگ 33 روزه فقط یک پیروزی نظامی بر دشمن صهیونیستی نبود بلکه چندین نتیجه در پی داشت.

العالم - لبنان

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در دوازدهمین سالروز جنگ 33 روزه اعلام کرد این پیروزی،‌ معجزه‌ای بود که به فکر بسیاری نمی‌رسید ، آنها گمان نمی‌کردند تعدادی کمی از مجاهدان مومن بر جمع کثیری که تجاوز به انسانیت را تأیید می‌کنند، پیروز شوند.

شیخ قاسم ادامه داد: حزب‌الله، معادله آزادسازی و استقلال را بنا نهاد، جنگ ژوئیه فقط یک پیروزی نظامی بر دشمن نبود بلکه چندین نتیجه داشت؛ این جنگ مانع از تبدیل شدن لبنان به سکویی برای ترویج سیاست‌های ظالمانه شد، پایه‌های قدرت برای ارتش، ملت و مقاومت را بنا نهاد، قدرت هدف قرار دادن تروریسم تکفیری را پایه‌گذاری و ثابت کرد مقاومت ما قادر است به لبنان در ساخت وطن کمک کند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد این جنبش در حال بررسی طرحی اقتصادی-اجتماعی است و آن را به دیگر شرکا در لبنان ارائه خواهد کرد.

شیخ قاسم در ادامه به اقدامات آمریکا پرداخت و گفت: آمریکا امروز عامل تمام بحران‌های موجود در جهان است ، این کشور عامل بحران‌های جدید حتی در قبال متحدان اروپایی‌اش است، کشوری را به من نشان دهید که با آمریکا تفاهم داشته باشد یا جایی برای تعامل با این کشور پیدا کرده باشد. بله، واشنگتن از عده‌ای در (کشورهای حاشیه) خلیج فارس راضیست اما این رضایت، موقتی است و به میزان باج‌خواهی مالی از این کشورها بستگی دارد.

وی ادامه داد؛ نباید فراموش کرد که «اسرائیل» ابزار اصلی آمریکا در منطقه است و باید با آن مقابله کرد، تل‌آویو همان طرفی است که فتنه‌انگیزی می‌کند، کودکان را می‌کُشد و زمین را غصب می‌کند. قطب‌نمای مبارزه باید همچنان به سمت این رژیم باشد تا نتواند به اهداف خود برسد.

جنگ ۳۳ روزه از ۱۲ ژوئیه تا ۱۴ اوت ۲۰۰۶ ادامه داشت وعلیرغم خسارت‌های جانی و مالی در بیروت و مناطق جنوبی، اما با پیروزی حزب الله و اذعان رژیم صهیونیستی به این شکست به پایان رسید.

فارس

پربیننده ترین خبرها