دبير كل حزب كار مصر:

اجلاس تهران، نقطه عطفی در روابط بین الملل بود

اجلاس تهران، نقطه عطفی در روابط بین الملل بود
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 14:22

العالم، قاهره - دبير كل حزب كار مصر، نشست سران جنبش غيرمتعهدها در تهران را مرحله اي تاريخي در روابط بين الملل دانست.

" مجدي حسين" روز دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها در تهران را از نظر اهمیت با اجلاس "باندونگ" که موسس جنبش غیر متعهدها بود، مقايسه کرد و گفت: تولد جنبش غيرمتعهدها در باندونگ، تحولي تاريخي در تأسيس نهادي بين المللي بود  كه نه به غرب وابسته بود و نه به شرق.


دبير كل حزب كار مصر با تاکید بر تاثیر اجلاس تهران بر وضعيت سياسي جهان، اظهار داشت: آمريكا سلطه يكجانبۀ خود را بر کشورها از دست داده است و رشد برخی كشورها مانند چين و روسيه به تدريج سلطۀ آمريكا را تضعيف مي كند.

حسین با اشاره به نارضايتي غرب از مشاركت گسترده كشورهاي عضو در اجلاس تهران،گفت: حضور گسترده كشورهاي مختلف در اين نشست، باعث شد كه تلاش هاي آمريكا و رژیم صهیونیستی براي منزوي كردن ايران با شكست همراه شود.

وي، افزود:حضور محمد مرسي رئيس جمهوري مصر، بان كي مون دبير كل سازمان ملل و دیگر مقامات ارشد کشورهای عضو، با وجود تلاش های غرب برای منصرف کردن آنها از حضور در تهران، ثابت می کند که آمريكا ديگر بر جهان سلطه ندارد و نمي تواند سياست هاي خود را بر كشورها و ملت هاي ديگر تحميل كند.


مجدي حسين، جهان عرب و اسلام را به تلاش براي بازپس گرفتن حقوق خود در دورۀ افول سلطۀ آمریکا فراخواند و از حضور گسترده کشورهای عضو در اجلاس تهران و بيانيه پاياني اين نشست، تمجيد كرد.

2-20:40




پربیننده ترین خبرها