اذعان دیپلمات آمریکایی به نفاق غرب درباره ایران

اذعان دیپلمات آمریکایی به نفاق غرب درباره ایران
دوشنبه 13 شهريور 1391 - 16:42

ديپلمات سابق آمريكايي رويکرد متناقض غرب درقبال زرادخانه هسته اي رژيم صهيونيستي و فعاليت هاي مسالمت آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران را "نفاق سياسي" توصيف کرد.

"ادوارد پيك" روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه العالم با اشاره به اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، اظهار داشت: آمريكا مي بايست به واقعه اي كه 120 كشور را در تهران گرد هم آورد و در آن بيش از 40 رييس جمهور به همراه بان كي مون دبير كل سازمان ملل شركت داشتند توجه ويژه ای مي كرد؛ از سوي ديگر من از تلاش اسرائيل براي جلوگيري از سفر بان كي مون به تهران در شگفت مانده ام.

این ديپلمات سابق آمريكايي، افزود: بايد به آن چه در تهران مي گذرد، بيشتر توجه كنيم به ويژه كه حاضران در اين اجلاس يكصدا حق ايران را در دستيابي به فن آوري هسته اي صلح آميز به رسميت شناختند، و اين مساله اي بسيار مهم و درسي براي كساني است كه تاكنون از خواب غفلت برنخاسته اند.

پيك تاكيد كرد: با توجه به اين كه ايران عضو معاهده ان پي تي است، دستيابي به فن آوري هسته اي براي مقاصد صلح آميز حق مسلم این کشور است؛ ولی فقط اسرائيل و پاكستان از امضاي اين معاهده سرباز زده اند.

این ديپلمات سابق آمريكايي درباره دخالت رژیم صهیونیستی در انتخابات رياست جمهوري آمريكا بر ضد اوباما گفت: اگر اين مساله ثابت شود، به تغيير 180 درجه اي روابط اسرائيل و دولت آمريكا منجر خواهد شد؛ چرا که اسرائيل وجهۀ آمريكا را در جهان و به ويژه نزد كشورهاي اسلامي كاملا خدشه دار كرده است.

 وي با تاكيد بر اين كه تاكنون هيچ مدركي دال بر رويكرد ايران به سمت ساخت بمب اتمي وجود نداشته، به سخنان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر مخالفت ایران با ساخت بمب اتمي، اشاره کرد و گفت: با این حال، غرب از متهم كردن ايران به تلاش براي ساخت بمب اتمي دست نخواهد كشيد.

ادوارد پيك رویکرد کشورهای غربی به زرادخانه هسته ای اسرائیل و فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران را نفاق سیاسی توصیف کرد.

پیک با انتقاد از سكوت رسانه اي غرب در قبال زرادخانه اتمي اسرائيل، تاكيد كرد: اكثر آمريكايي ها نمي دانند كه اسرائيل بمب اتمي دارد.

 

13-04:45



پربیننده ترین خبرها