"وحشت" اسرائیل و "گیجی" آمریکا در برابر ایران

چهارشنبه 15 شهريور 1391 - 18:29

روزنام? القدس العربي (چاپ لندن) در سرمقال? امروز خود به قلم عبدالباري عطوان نوشت: كسي كه اين روزها پيگير اخبار رسانه هاي اسرائيل باشد، به وجود رعب و وحشت در ميان اعضاي كابينه سياسي - امنيتي اسرائيل (به عنوان تنها مرجع تصميم گيري درباره مسائل جنگ و صلح) پي مي برد.

تحلیلگر مشهور جهان عرب در ادامۀ مقالۀ خود آورده است: تهديدهاي اسرائيل مبني بر حمله به تأسيسات هسته اي ايران روز به روز فروكش مي كند و بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل كه در چند ماه گذشته جنجالي در این باره به راه انداخته بود، هم اكنون غوغا و جنجال خود را كاهش داده است. 
ژنرال دمپسي رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا در لندن گفته بود كه آمريكا نمي خواهد در حمله احتمالي اسرائيل به ايران مشاركت كند. اين اظهارات دمپسي تعجب اسرائيل را - كه همواره بر طبل جنگ با  ايران مي كوبد- در پی داشت. اين در حالي است كه اخبار منتشره نيز حاكي ست كه دولت باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا، با واسطه نامه اي را به ايران فرستاده و اعلام كرده كه آمريكا در حمله احتمالي اسرائيل به ايران مشاركت نخواهد كرد و از ايران نيز خواسته كه به پايگاه هاي نظامي آمريكا در منطقه خليج فارس حمله نكند . 
برخي در غرب معتقدند كه آمريكا و اسرائيل هيچ اختلافاتي با يكديگر ندارند، يا اختلافات آنها ساختگي و صوري است و مي خواهند با ابراز كردن چنين اختلافات ساختگي اذهان را گمراه كنند تا پس از اتخاذ تصميم نهائي در باره حمله، به يكباره اين تصميم را اجرا كنند .
اما مصاحبه اخير سيد حسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان با شبكه ماهواره اي الميادين، مي تواند علل تردد و سردرگمي آمريكا و رعب و وحشت اسرائيل را آشکار كند.
نصرالله -كه تا کنون دروغي از وي شنیده نشده- در اين مصاحبه گفت : «من به یقین مي دانم كه مسئولان ايراني مصمم هستند كه در صورت حمله اسرائيل به تأسيسات هسته اي كشورشان، همه پايگاه هاي نظامي آمريكا در منطقه خليج فارس را هدف قرار بدهند».
نصرالله در ادامه افزود: آمريكا بايد مسئوليت چنين تجاوزي را به عهده بگيرد، زيرا اسرائيل بدون چراغ سبز آمريكا نمي تواند به تأسيسات هسته اي ايران حمله كند».
سردبیر القدس العربی در پایان تاکید کرده است: ما مي دانيم كه ايراني ها از توان نظامي اسرائيل و قدرت تخريبي عظيم آمريكا آگاه هستند، اما سيد حسن نصرالله نيز كه قوي ترين متحد ايران است، در مصاحبه خود به اين مساله اشاره كرد و گفت : لبنان و ايران آماده دفع عمليات نظامي دشمن هستند و پس از آن حمله اي مشابه حمله دشمن يا حتی سخت تر را آغاز خواهند كرد .



پربیننده ترین خبرها