فروش سلاح به اسرائیل برای «عدم» حمله به ایران

فروش سلاح به اسرائیل برای «عدم» حمله به ایران
چهارشنبه 15 شهريور 1391 - 13:56

منابع اسرائيلي از تماس هاي گسترده دولت آمريكا با اسرائيل به منظور انعقاد قراردادي تسليحاتي خبر دادند كه بر اساس آن اسرائيل تضمين مي دهد در ازاي اين قرارداد، از حمله نظامي به تاسيسات هسته اي ايران تا پيش از انتخابات رياست جمهوري آمريكا خودداري كند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، بر اساس اين قرارداد، آمريكا سلاح هاي پيشرفته ای در اختيار اسرائيل قرار مي دهد كه هواپيماهاي سوخت رسانی در حين پرواز از آن جمله اند. يكي ديگر از این سلاح هاي پيشرفته پيشنهادي آمريكا، بمب هاي ضد استحكامات با قدرت نفوذ تا عمق 60 متري سطح زمين است.

بر پايه اين گزارش، آمريكا همچنين برای برگزاري بزرگ ترين رزمايش مشترك دريايي با شركت 25 كشور در نزديكي تنگه هرمز در آب هاي خليج فارس آماده می شود.

پايگاه اينترنتي روزنامه عبري زبان " معاريو " به نقل از منابع آگاه نوشت : يكي از بندهاي قراردادي كه آمريكا به منظور جلوگيري از حمله اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران تا پيش از انتخابات رياست جمهوري ايالات متحده پيشنهاد كرده است، «افزايش عمليات محرمانه» ضد برنامه هسته اي ايران و تشديد تحريم هاي اقتصادي تحريم شده بر صنايع نفتي ايراني و همچنين ايجاد شبكه اي از سپرهاي دفاعي موشكي در قطر است.

در اين ميان " ديويد پترائوس " رئيس سازمان سيا نیز به اسرائيل سفر خواهد كرد تا از تنش به وجود آمده ميان آمريكا و رژيم صهيونيستي بر سر برنامه هسته اي ايران، بكاهد.


پربیننده ترین خبرها