مخالف سوری: غرب تمایلی به حل بحران سوریه ندارد

مخالف سوری: غرب تمایلی به حل بحران سوریه ندارد
جمعه 17 شهريور 1391 - 09:01

دمشق(العالم)-عضو دفتر اجرايي انجمن هماهنگي ملي در سوريه با اشاره به حضور عناصر القاعده در اين کشور تأکيد کرد، غرب و برخي کشورهاي منطقه تمايلي به حل بحران سوريه ندارند.

" محمود مرعي " درمصاحبه با شبكه العالم  گفت: سوريه اكنون به عرصه فعالیت القاعده تبديل شده است، و عناصر مسلح این گروه از عراق، يمن، تونس و ليبي به سوريه اعزام می شوند.

مرعي افزود: وجود القاعده درسوريه، يك واقعيت است اما تعداد عناصر آن، زیاد نيست، ولي با اين حال آنان آموزش ديده اند و از سلاح و مواد منفجره با مهارت زياد استفاده مي كنند، و اكنون در شمال حلب مستقر هستند.

وي گزارش هاي منتشر شده در مطبوعات غرب درباره وجود حدود 6 هزار نيروي القاعده در سوريه را تكذيب كرد و گفت: تعداد واقعي عناصر القاعده در سوريه كه درحلب و ادلب مستقر هستند ، حدود 1500 نفر است و گروه هاي كوچكي نيز در شهرهاي ديگر مستقر هستند.

عضو دفتر اجرایی انجمن هماهنگی ملی سوریه، آمريكا ، اتحاديه اروپا ، تركيه و برخی كشورهاي حوزه خليج فارس را به بی میلی براي حل و فصل بحران سوريه از راه سياسي و تجهيز گروه هاي مسلح براي اجراي راه حل نظامي در این کشور متهم کرد.

مرعی تأکید کرد: معتقدیم در سوريه غالب و مغلوبي وجود ندارد و هدف از درگيري منطقه اي و بين المللي بر سر سوريه ، طولاني كردن بحران اين كشور با هدف ازهم پاشيدن و تخريب سوريه و نيز تضعيف ساختار كشور است.

6-20:45



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها