مخالفت کنفرانس" ناصری" با دخالت خارجی در سوریه

مخالفت کنفرانس
دوشنبه 20 شهريور 1391 - 17:07

نهمين كنفرانس سراسري احزاب قومي و چپ گراي از برخي کشورهاي عربي موسوم به کنفرانس "ناصري" در تونس پايان يافت.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از تونس ، شركت كنندگان در اين كنفرانس در بيانيه پاياني ضمن هشدار درباره خطرهايي كه انقلاب هاي عربي را تهديد مي كند ، تاكيد كردند كه برخي گروه هاي وابسته به امپرياليسم به دنبال دور زدن این انقلاب ها هستند.

 در اين بيانيه بر مخالفت قاطع شركت كنندگان، با هرگونه دخالت بيگانگان در سوريه تاكيد شد.

" صلاح الدسوقي " بنيانگذار كنفرانس سراسري ناصري در مصر در گفت و گو با شبكه خبري العالم گفت : طرح اساسي مستکبران جهان بر پايه تقسيم كشورها استوار است و نشانه هاي آن در سومالي ، سودان ، عراق ، ليبي ظاهر شده است .

وی افزود ممکن است نشانه های این طرح  در آينده در مصر و پس از آن در سوريه ظاهر شود و هدف از آن دور زدن اهداف انقلاب در كشورهاي عربي است.

در بيانيه پاياني اين كنفرانس ، موضوع سوريه از اهميت ويژه اي برخوردار بود و شركت كنندگان بر مخالفت خود با هرگونه دخالت خارجی در سوريه تاكيد كردند.

 شرکت کنندگان در این کنفرانس در بیانیه پایانی، ارائه طرحي مناسب براي دستيابي به راه حل مسالمت آميزي برای برون رفت از بحران کنونی سوریه را خواستار شدند و درباره خطر برنامه هاي غرب براي كشورهاي عربي هشدار دادند.

" الشيخ ولد ابا " فعال سياسي موريتانيايي نيز در گفت و گو با خبرنگار العالم ،تحولات سوريه را مي گذرد را گامی در مسیر از هم گسيختن اين كشور عنوان کرد و گفت:این در حالي است كه اين كشور پشتيبان مقاومت است.

وي افزود : حل بحران سوريه ، مستلزم دستيابي به راه حلي براي گفت و گوي ملي ميان مخالفان ملي گرا و دولت سوريه است نه مخالفان مورد حمايت بيگانگان و كشورهاي واپسگراي عرب در خارج از اين كشور.

شركت كنندگان در اين كنفرانس همچنين تاكيد كردند كه مقاومت ، گزينه اي راهبردي در نبرد اعراب و اسرائيل براي آزادسازي اراضي اشغالي است.

" محمد الابراهيمي " دبيركل جنبش خلق در تونس در اين زمينه به خبرنگار شبكه العالم گفت : جنگ ما با رژيم صهيونيستي جنگ موجوديت است نه جنگ مرزها. اين موضع ثابت ناصري ها و موضع تغيير ناپذير همه نيروهاي ميهن پرست و ملی گرا است.

10-12:09

25

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها