علت بحران بین ترکیه و آمریکا از زبان تحلیلگر ترک+فیلم

جمعه 12 مرداد 1397 - 14:11

"برکات قار"، نویسنده و تحلیل‌گر ترک در برنامه «مع الحدث» شبکه العالم گفت بحران ترکیه و آمریکا چیز تازه ای نیست و شواهد و نشانه هایی وجود دارند که نشان می دهند این بحران اگر راه حلی برای آن پیدا نشود، تشدید خواهد شد. این بحران از 12 ژوییه و زمانی شروع شد که ترکیه آمریکا را متهم به دست داشتن در کودتا علیه دولت این کشور کرد.

العالم - ترکیه

برکات قار تصریح کرد جنگ در سوریه و مداخله های صورت گرفته در این کشور و نیز همکاری های نظامی با آمریکا و ادعای آمریکا مبنی بر اینکه برخی بانک های ترکیه در برخی موارد به رغم تحریم، در ایران سرمایه گذاری می کنند، این بحران را تشدید کرد.

برکات قار خاطرنشان کرد که آمریکا در طول تاریخ خود هیچ دوستی نداشته است و در آینده هم نخواهد داشت و مسأله کشیش آمریکایی هم صرفا یک پوشش بود؛ در واقع مشکل اصلی خرید سامانه های پدافند هوایی اس 400 روسیه و همکاری با این کشور و همکاری با ایران در آینده است که آمریکا از آن هراس دارد. آمریکا قبل از هر کاری سعی می کند امنیت "اسرائیل" را حفظ کند و سپس برای مهار ایران با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس توافقنامه امضا کند، آمریکا پس از شکست نقشه هایش در منطقه و پیروزی مقاومت در سوریه و عراق، اکنون به دنبال برقراری موازنه قوا با روسیه است.

قار درباره جوسازی آمریکا علیه ترکیه گفت مشکل اصلی همکاری ترکیه با روسیه و ایران در منطقه است و ماجرای کشیش آمریکایی صرفا یک یک کشمکش لفظی بین دو کشور است که به زودی برطرف می شود.

پربیننده ترین خبرها