مخالفت وینوگراد با اقدام نظامی علیه ایران

مخالفت وینوگراد با اقدام نظامی علیه ایران
چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 05:52

العالم- مخالفت يک قاضي رژيم اسرائيل با اقدام نظامي عليه ايران به چالش جديدي پيش روي کابينه و وزير جنگ رژيم صهيونيستي تبديل شده است.

به گزارش شبکه العالم ، منابع رسانه ای منطقه در روزهای گذشته مخالفت تند و صریح ˈالیاهو وینوگرادˈ رییس کمیته ˈبررسی دلایل شکست اسراییل در جنگ 33 روزهˈ با هرگونه ماجراجویی علیه ایران را سخت ترین ضربه به سیاستمداران اسراییل در طول جر و بحث های داخلی در طول یک ماه گذشته پیرامون حمله نظامی علیه ایران ارزیابی کردند.



این قاضی اسرائیلی در شرایطی از اصرار باراک و نتانیاهو در حمله علیه ایران انتقاد کرد که تمام مسئولان امنیتی کنونی و سابق این رژیم مخالف حمله علیه ایران هستند؛ولی باراک و نتانیاهو نظری متضادبا سایر مقام های صهیونیست دارند.

 

وینوگراد که در سال 2008 رییس کمیسیون تحقیق در مورد جنگ دوم لبنان ، درآن زمان به شدت کابینه وقت رژیم صهیونیستی را به دلیل عدم آماده بودن نیروهای نظامی، از لحاظ راهبردی و لجستیکی که منجر به ناکامی و شکست در برابر حزب الله در جنگ 2006 میلای شد، مورد انتقاد قرار داده بود

 

در همین حال تلویزیون اسرائیل بخشی از اظهارات وینوگراد را پخش کرد ، که در آن تصریح شد: رئیس کابینه با تصمیمات خود برای اقدام نظامی علیه ایران تمامی اسرائیل و آنچه در طی سالها در آن بنا نهادیم و اقتصاد آن را در معرض نابودی قرار می دهد.

 

وینوگراد گفت: باراک پیش بینی کرده است شمار قربانیان در این ریسک تنها 500 نفر خواهد بود. آیا پیش بینی وی در این باره دقیق است.من اظهارات رئیس کابینه و وزیر جنگ را در خصوص اقدام نظامی علیه ایران ناشی از بی مسؤولیتی آنان می دانم.

 

تحلیلگر مسائل سیاسی کانال دو تلویزیون اسرائیل در این خصوص براهمیت مخالف این مقام قضایی با حمله به ایران اشاره کرد و افزود: "الیاهو وینوگراد" قاضی ارشد اسرائیل و رئیس کمیسیون وینوگراد در اظهاراتی مخالفت خود را با اقدام نظامی علیه ایران اعلام کرد.

 

"اودی سیگل" تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی کانال دو تلویزیون اسرائیل گفت: دفتر رئیس کابینه اسرائیل پس از اظهارات وینوگراد بیانیه ای صادر کرد که در آن تصریح شد مذاکرات امنیتی اسرائیل از سه سال پیش تا کنون ادامه دارد.

 

بیانیه همچنین گفته است، کابینه اسرائیل برای اولین بار وزارت جبهه داخلی را به منظور تقویت اوضاع داخل در برابر حملات دشمن تأسیس کرد.

پربیننده ترین خبرها