استقبال ازطرح هاي سياسي براي حل بحران سوریه

استقبال ازطرح هاي سياسي براي حل بحران سوریه
چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 08:47

العالم - يك عضو برجسته شوراي هماهنگي ملي سوريه تاكيد كرد : اين شورا از هر ابتكار سياسي براي پايان دادن به بحران كشور استقبال مي كند.

" بسام العيسمي " در گفت و گو با شبكه خبري العالم گفت : مخالفان دولت سوريه از جمله شوراي هماهنگي همواره خواستار راه حل سياسي براي بحران بوده اند؛ زيرا نظامي كردن اوضاع و تلاش مسلحانه براي سرنگوني نظام يا تلاش نظام براي سركوب قيام مردم با استفاده از سلاح به نابودي جامعه خواهد انجاميد.
وي افزود : بر اين باوريم كه كشور دچار بحران شده و شايسته بود از همان ابتدا نظام به راه حل هاي سياسي مطرح شده پاسخ مي داد.
العيسمي خاطرنشان كرد : ما تصميم هاي نشست ژنو را تأييد كرديم؛ اما در شوراي امنيت اروپايي ها و امريكايي ها، با روسيه درباره توافق ژنو دچار اختلاف شدند  كه باعث شد روسيه از حق وتو استفاده كند و اين ابتكار را با مانع مواجه سازد.
وي افزود: از طريق توافق هاي  ژنو در پي آن بوديم تا در صورت تأييد جامعه جهاني در شوراي امنيت و الزام آور شدن آن شاهد رهايي از بحران نظامي و روش هاي خشونت بار باشيم و زمينه براي در پيش گرفتن راه حل سياسي فراهم شود.
وي اظهارداشت :  اختلاف ديدگاه در جامعه بين الملل درباره بحران سوريه، منافع متناقض و متعارض كشورهاي مختلف دراين زمينه باعث شكست توافقنامه ژنو شد.
بسام العيسمي تصريح كرد: شوراي هماهنگي از هر گونه ابتكار سياسي براي پايان دادن به بحران سوريه و آغاز مرحله انتقالي براي حاكميت مردم بر سرنوشتشان و تعيين نظام حكومتي از سوي آنها استقبال مي كند.
عضو شوراي هماهنگي ملي سوريه بيان داشت: پيش بيني مي شود در ديدگاههاي شركت كنندگان در گروه تماس درباره سوريه در قاهره اختلافاتي وجود داشته باشد؛ اما اين اختلافات مي تواند به زمينه اي براي دستيابي به راه حل مورد نظر در بحران سوريه تبديل شود و منافع مردم اين كشور و ايجاد نظام دمكراتيك و تبادل قدرت را تحقق بخشد.
العيسمي افزود: شوراي هماهنگي چندي پيش ابتكاري را مطرح كرد و در ان خواستار توقف همه انواع خشونت ها، آزادي زندانيان و ربوده شدگان شد؛ زيرا شورا خشونت ها را ويرانگر و سوق دهنده كشور به سوي پرتگاه مي داند كه پيوندهاي اجتماعي را از بين مي برد.
FF-12-20:37

پربیننده ترین خبرها