ساعت کارجدید ادارات تهران برای کاهش ترافیک مهر بررسی می شود

يکشنبه 14 مرداد 1397 - 08:56

براساس پیشنهاد شورای ترافیک استان تهران کمیته‌ای طرح پیشنهادی ساعت کار جدید ادارات را با هدف کاهش ترافیک برای والدین شاغل، همزمان با شروع سال تحصیلی جدید در مهرماه بررسی می کند.

العالم - ایران

به گزارش استانداری تهران، مقرر شد این کمیته که متشکل از معاونت عمرانی استانداری، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، شورای شهر و پلیس راهور تهران است ابعاد مختلف پیشنهاد را بررسی و نتیجه را برای تصمیم‌گیری نهایی ارائه دهد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این نشست با بیان اینکه اقدام استانداری تهران در پیگیری اجرای طرح تغییر ساعت ادارات برای کاهش مصرف برق گفت: این اقدام در کاهش بار ترافیک و تقسیم شدن ترافیک تهران در ساعات مختلف روز بسیار مؤثر بود و برای کنترل و کاهش ترافیک مهرماه نیز اقدامی مشابه نیاز است .

سردار محمد رضا مهماندار افزود: اقدام کنترل تردد خودروهای خدمات رسان و تغییر ساعت خدمات رسانی آنها در مهرماه می تواندهمچون تجربه سال گذشته در کاهش ترافیک مهرماه مؤثر باشد.

وی پیشنهاد داد: رایگان شدن خدمات رسانی مترو و بی آر تی در ساعات ابتدایی روز و یا کاهش ٥٠ درصدی قیمت این خدمات در ترغیب شهروندان به خروج زودهنگام ازمنزل و تقسیم شدن ساعت سفرهای درون شهری و کاهش ترافیک مؤثر است. 

شهریار افندی زاده قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این نشست با بیان اینکه اجرای طرح ساعت شناور برای ساعت کاری ١٥ روز نخست مهرماه موجب توزیع تقاضای سفر درساعات روز می شود گفت: با این طرح سرویس دهی خدمات حمل و نقل بیشتر شده سرعت سفرهای درون شهری افزایش یافته و با کاهش مصرف سوخت مواجه می شویم.

از16تیر تا 19 مرداد به دستور استاندار تهران ساعت کاری ادارات در پایتخت از 6 تا 14 و در شهرستان های استان از 6:30 تا 13:30 اعلام شده است.

**5 میلیون تصویر برداری از خودروهای تهران
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این نشست با اشاره به نحوه عملکرد دوربین های ثبت تخلفات ورود به طرح ترافیک در سطح شهر تهران گفت: روزانه حدود ٥ میلیون تصویر از عبور و مرور اتومبیل ها در طرح ترافیک از طریق دوربین ها گرفته می شود که با طرح توسعه دوربین های شهر تهران این عدد به ٢٠ میلیون تصویر در روز می رسد.

محسن پورسیدآقایی گفت:هریک از تصاویر ثبت شده در دوربین های طرح ترافیک از دهها پردازشگر عبور کرده و پس از پلاک خوانی و تبدیل شدن به متن ،شماره خوانی شده و با بررسی اپراتورها در نهایت با پردازش پلاک های خاص امدادی، پلاک ویلچر، نظامی و غیره وارد بررسی مجوز طرح ترافیک و عوارض می شوند.

معاون شهرداری تهران با بیان اینکه مشخصات خودروهای متخلف در ورود به محدوده غیرمجاز پس از پردازش اطلاعات به پلیس راهور ارسال می شود تصریح کرد: چک VIN خودروها از سوی پلیس راهور انجام شده و در این مرحله جریمه خودروهای متخلف تأیید می شود.

پورسید آقایی در ادامه به درخواست پلیس راهور مبنی بر بررسی پروسه جریمه خودروهای متخلف از ابتدای ثبت در دوربین ها اشاره کرد و افزود: برای سرورهای بررسی خودروها در تصاویر گرفته رقم قابل توجهی از سوی شهرداری سرمایه گذاری شده است .

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها