آغاز ماموریت الابراهیمی از مصر و قطر

آغاز ماموریت الابراهیمی از مصر و قطر
پنج‌شنبه 23 شهريور 1391 - 10:07

نماينده مجلس سوريه با انتقاد از نحوه آغاز ماموريت نماينده سازمان ملل متحد، گفت: ماموريت "اخضر الابراهيمي" به جاي سوريه از مصر و ديدار با "نبيل العربي" و "حمد بن جاسم" آغاز شد.

" شريف شحاده" روز پنجشنبه با حمایت از همه طرح های منطقه ای و بین المللی برای حل بحران سوریه مانند ماموریت کوفی عنان فرستاده پیشین سازمان ملل در سوریه و ماموریت اخضر الابراهیمی جایگزین عنان، گفت: بحران سوریه باید در این کشور شود اما مي بينيم که ماموريت اخضر ابراهيمي از مصر آغاز شد، و وی با نبيل العربي دبيركل اتحاديه عرب و حمد بن جاسم وزير خارجه قطر دیدار کرد.

نماینده مجلس سوریه گفت: این اقدام سوال برانگیز این پرسش را مطرح می کند که آیا قرار است اخضر ابراهيمي را قطری‌ها توجیه کنند و به او بگويند كه چه وظيفه اي در سوريه دارد؟

وی با اشاره به اینکه هم نظام سوریه و هم مخالفان بر این عقیده هستند که الابراهیمی ابتدا باید به سوریه می آمد، گفت: ما از اخضر ابراهيمي گله كرديم و گفتيم كه بايد به سوريه مي آمد و اوضاع اين كشور را از رهبري سوريه و مخالفان سوري جويا مي شد؛ اما هر كس مامور اعزام به سوريه مي شود، ابتدا به قطر مي رود، گويي که ماموریت وی مساله قطر است .

شحاده خاطرنشان کرد: الابراهيمي سئوالاتش را از قطر كه حامي مالي گروه هاي تروريستي فعال در سوريه است، و  نبيل العربي كه برای محکوم کردن سوریه به شوراي امنيت رفت، می پرسد.

نماینده مجلس سوریه، با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت قطر که آشکارا اعلام کرد این کشور از مزدوران مسلح و شورشی در سوریه حمایت مالی می کند، گفت: بعيد به نظر مي رسد اين كشور كه از ابتدا نقشي منفي در بحران سوريه بر عهده داشته است، اكنون مواضع خود را تغيير داده و نقشي مثبت به عهده بگيرد.

 

13-20:41

پربیننده ترین خبرها