اشتون:مخالفان، جایگزین نظام سوریه نیستند

اشتون:مخالفان، جایگزین نظام سوریه نیستند
چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 12:37

مسئول سياست خارجي و امور امنيتي اتحاديه اروپا، با تاکيد بر اينكه مخالفان سوري چند دسته هستند، گفت: تاكنون جايگزيني براي نظام موجود در دمشق نيافته ايم.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "کاترین اشتون" در مقر پارلمان اروپا در استراسبورگ، گفت: اروپا از ماموریت "اخضر ابراهيمي" نماينده سازمان ملل در سوریه برای حل مسالمت آميز بحران حمايت مي كند.

مسئول سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا،گفت: اتحاديه اروپا قراردادهايي با سوريه دارد و بر طبق این قراردادها آماده ارائه کمک هایی در زمينه آموزش، غذا و آب آشامیدنی به سوریه است.

اشتون با اشاره به اينكه مخالفان سوري چند دسته بوده و جايگزين نظام  دمشق نيستند، افزود: بايد با همكاري كشورهاي همجوار، هلال احمر، صليب سرخ و سازمان ملل به ارسال كمك هاي بشردوستانه به شهروندان سوری ادامه دهيم.

وي از نظام سوريه و گروه هاي مسلح مخالف خواستار متعهد بودن به قوانین انساني و بين المللي شد و گفت: نمايندگي اتحاديه اروپا كه همچنان در دمشق مستقر است، آماده همه گونه كمك به الابراهيمي در ماموريت دشوارش است.

کاترین اشتون، افزود: تماسهايش با روسيه، چين، كشورهاي همجوار سوريه، سازمان هاي منطقه اي و بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد ادامه دارد و قرار است در 10 روز آينده با سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه و هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا در اين زمينه گفت وگو كند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها