تحلیلگر مصری :

اهانت به اسلام همزمان با بیداری مسلمانان

اهانت به اسلام همزمان با بیداری مسلمانان
پنج‌شنبه 23 شهريور 1391 - 16:37

العالم، قاهره - پژوهشگر و کارشناس سياسي مصري با بيان اين که زمان پخش فيلم موهن به ساحت مقدس نبي اکرم(ص) هدفمندانه انتخاب شده بود، تاكيد كرد: پس از بيداري مسلمانان و انقلاب هاي عربي، توهين به مقدسات اسلامي افزايش يافته است.

"جمال نصّار" روز پنجشنبه به شبكه خبري العالم، گفت: پخش فیلم توهین آمیز علیه اسلام، در زمانی که انقلاب های عربی به بهره وری رسیده اند و ملت هاي عرب آزادي و كرامت خود را بازیافته اند، شدت یافته و همزمانی این هتک حرمت با تحولات انقلاب های عربی، سوالات فراوانی را ایجاد می کند.

رئيس انجمن سياست ها و راهبردهاي جايگزين در مصر، با درخواست از جوانان مصری برای خودداری از حمله به سفارت خانه ها، تخریب دارایی های عمومی و توهین به اماکن مقدس دیگر ادیان، گفت: نبايد به بهانه آزادي بيان به اديان آسماني توهين كرد، زیرا اين مسئله باعث فتنه بين ملت ها مي شود.

جمال نصار ضمن انتقاد از حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی و کشته شدن سفیر آمریکا در این شهر، اظهار داشت: دولت مصر توانایی حفاظت از دارايي ها و نمايندگي هاي ديپلماتيك کشورهای خارجي را دارد.

پژوهشگر مصری با اشاره به این که "موريس صادق" يكي از دست اندر کاران فيلم موهن آمریکایی، به دشمني شديد با اسلام معروف است، گفت:حتی قبطي هاي مقيم خارج نيز از وي متنفر هستند و دولت مصر، پيشتر تابعيت وي را لغو كرده بود .

نصار تاکید کرد: آزادي بيان به معني توهين به اديان و شخصيت های مقدس نظیر حضرت محمد (ص) نيست.

13-15:44

 



پربیننده ترین خبرها