موج تظاهرات ضد آمریکایی و صهیونیستی

موج تظاهرات ضد آمریکایی و صهیونیستی
جمعه 24 شهريور 1391 - 04:34

در پي اقدام کينه‌توزانه و جنايت شنيع و زننده محافل صهيونيست عليه مقدسات اسلامي و اهانت به ساحت مبارک پيامبر اکرم (ص)، در بسياري از کشورهاي اسلامي مردم عليه آمريکا و صهيونيست‌ها تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، موج تظاهرات مسلمانان به فیلم موهن آمریکائی به ساحت نبی اکرم (ص) جهان اسلام را فراگرفته است.

در جاکارتا، پایتخت اندونزی، تظاهرکنندگان خشمگین کنسولگری آمریکا را آتش زدند. نیروهای امنیتی این کشور با یک فروند بالگرد توانستند کارکنان را از ساختمان خارج کنند.

در یمن نیز تظاهرکنندگان صد‌ها نفر وارد سفارت آمریکا شدند و سفارت این کشور را پایین کشیدند. تفنگداران نیروی دریائی آمریکا ۵ معترض یمنی را که در اعتراض به فیلم موهن به پیامبر اسلام نزدیک سفارت آمریکا در صنعاء تظاهرات کردند، به ضرب گلوله کشتند و رسانه‌های یمن نیز اعلام کردند که تعدادی از تفنگداران نیروی دریائی آمریکا برای حفاظت از سفارت این کشور وارد صنعاء شدند.

بر اساس این گزارش، در مصر نیز ده‌ها معترض نزدیک سفارت آمریکا زخمی شدند. یکصد و هشتاد نفر نیز اطراف سفارت آمریکا در قاهره پایتخت مصر در درگیری تظاهرکنندگان معترض به فیلم موهن به پیامبر اسلام با نیروهای پلیس زخمی شدند.

 

در کشورهای موریتانی، مغرب، سودان، لبنان، بحرین و کشورهای اسلامی دیگر مسلمانان با ابراز انزجار از این جنایت نفرت‌انگیز پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و خواستار مقابله قاطعانه با اهانت‌کنندگان به مقدسات اسلامی شدند.

 در نوار غزه نیز، اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین، به دولت آمریکا هشدار داد که چنین فیلم موهنی می‌تواند انقلابی را در جهان اسلام ایجاد کند. علمای فلسطین نیز از امت اسلامی خواستند که از اسلام و مقدسات دفاع کنند.

 در تونس نیز صد‌ها نفر نیز مقابل سفارت آمریکا تظاهرات کردند و خواستار توقف اهانت به مقدسات اسلامی شدند که در میان معترضان نمایندگان گروه‌های فرهنگی و سیاسی نیز وجود داشتند.

در عراق نیز، در شرهای بغداد، کوت، نجف اشرف مردم علیه این جنایت شنیع تظاهرات کردند و از مسلمنان خواستند در برابر چنین جنایت‌ها و توطئه‌ها متحد شوند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها