خشم مردم عراق علیه اهانت‌کنندگان

خشم مردم عراق علیه اهانت‌کنندگان
جمعه 24 شهريور 1391 - 06:12

نجف اشرف (العالم) - شهرهاي مختلف عراق از جمله بغداد، کوت و نجف اشرف، صحنه تظاهرات مردم عراق براي محکوم کردن فيلم اهانت‌آميز به ساحت مبارک رسول گرامي اسلام (ص) بود.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از عراق، تظاهرکنندگان عراقی از جهان اسلام خواستند که با چنین اقدامات تجاوزکارانه‌ای مقابله کنند و در عین حال، مجازات قضایی عاملان این اهانت را خواستار شدند.

شیخ «صادق الحسناوی» استاد حوزه علمیه در عراق گفت‌وگو با شبکه خبری العالم، گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم که همه مسلمانان را با یکدیگر متحد و یکپارچه کند تا آنان به این باور برسند که دشمن واقعی اسلام و مسلمانان، آمریکا، اسرائیل و انگلیس و پیروان آن‌هاست. 

بر اساس این گزارش، تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی، این اهانت را محکوم کردند و خواستار عذرخواهی از اسلام و مسلمانان به علت این اقدام توهین آمیز شدند.

تظاهرکنندگان همچنین بر لزوم وحدت و یکپارچگی مسلمانان برای مقابله با تجاوزات و اهانت به مقدسات مسلمانان تاکید کردند.

«علی الرفیعی»، معاون استاندار نجف اشرف هم در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم، گفت: به همه کسانی که به شخصیت بلندمرتبه رسول اکرم (ص) اهانت می‌کنند می‌گوییم که باید به خاطر این کار عذرخواهی کنند؛ آن‌ها حق چنین اقدامی را ندهند.

«محمد الفتلاوی»، عضو شورای استانداری نجف اشرف، نیز گفت: همه کسانی که در اهانت به پیامبر گرامی اسلام (ص) نقش داشتند، باید مجازات شوند.

یکی از تظاهرکنندگان نیز به خبرنگار شبکه العالم گفت: توهین آنان به حضرت محمد (ص) و دین مبین اسلام سودی برای آنان ندارد بلکه نشان‌دهنده ضعف و شکست آنان است.

13-17:47


پربیننده ترین خبرها