وزارت دفاع یمن:

جنایت حمله عربستان به اتوبوس کودکان بی پاسخ نمی ماند

جنایت حمله عربستان به اتوبوس کودکان بی پاسخ نمی ماند
جمعه 19 مرداد 1397 - 12:42

وزارت دفاع و نیروهای مسلح یمن پنجشنبه شب با انتشار بیانیه ای در واکنش به کشته و زخمی شدن بیش از یکصد نفر در حمله هوایی عربستان به اتوبوس حامل کودکان در استان صعده، اعلام کرد: جنایت متجاوزان به یمن بدون پاسخ نخواهد ماند.

العالم ـ یمن

خبرگزاری رسمی یمن (سبا) اعلام کرد که در بیانیه وزارت دفاع یمن آمده است: در حالی که نیروهای یمنی در جنگ علیه متجاوزان بر اساس اصول و قوانین بین المللی جنگ رفتار می کنند، اما آن ها به صورت هدفمند و عامدانه کودکان، زنان و مردان یمنی را هدف قرار می دهند.
وزارت دفاع یمن افزوده است: پاسخ چنین اقدام های بزدلانه و شنیعی که مغایر به قوانین و اصول بین المللی است در میدان های نبرد و در زمان مناسب داده خواهد شد.
در این بیانیه همچنین آمده است: برای هر انسان آگاهی ثابت شده است که آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی و ائتلاف متجاوز آن ها علیه یمن محور شر و تروریسم جهانی هستند که از طریق حملات هوایی به یمن، کودکان و غیر نظامیان را هدف قرار می دهند.
وزارت دفاع یمن همچنین به خانواده قربانیان این جنایت تسلیت گفته و با آن ها ابراز همدردی کرده است.
به گزارش ایرنا، "محمد عبدالسلام" سخنگوی جنبش انصارالله نیز در واکنش به جنایت جدید عربستان و متحدانش در یمن گفت: متجاوزان با توجیه جنایت های خود، اوج پستی و حقارت را نشان می دهند.
دفتر سیاسی انصار الله یمن هم این حمله را به شدت محکوم کرده است.
وزارت بهداشت یمن روز پنجشنبه اعلام کرد که آمار کشته های حمله هوایی نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به استان صعده یمن به 50 تن رسیده است. در این حمله 77 نفر نیز زخمی شدند.
سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن، حمله روز پنجشنبه به یک اتوبوس حامل کودکان که موجب کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از آنها شد را اقدام نظامی مشروع خواند.
کتمان کردن حقیقت ازسوی مقام نظامی سعودی درحالی است که شبکه های خبری جهان حمله هواپیماهای این ائتلاف به یک اتوبوس حامل کودکان یمنی در صعده (شمال) را پوشش دادند و اعضای صلیب سرخ جهانی نیز که در محل حضور دارند، انجام این حمله را تایید کرده اند.

پربیننده ترین خبرها