وقوع انفجارهای جدید در غرب اردن

وقوع انفجارهای جدید در غرب اردن
يکشنبه 21 مرداد 1397 - 01:25

صدای انفجارهای جدیدی پس از وقوع انفجار یک گشتی امنیتی در شهر «الفحیص» اردن که به کشته شدن یک سرگرد و زخمی شدن شش نفر دیگر منجر شد، شنیده شده است.

العالم-اردن

 به گزارش العربیه، تکرار انفجارهای جدید در غرب اردن، نگرانی‌هایی را در این کشور ایجاد کرده است.

وزارت کشور اردن امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک بمب دست‌ساز روز جمعه (دیروز) مقابل اتوبوس حامل نیروهای امنیتی مأمور تأمین امنیت جشنواره الفحیص منفجر شده که در نتیجه آن یک سرگرد به نام «علی عدنان قوقزه» کشته و شش نفر دیگر (چهار نفر از نیروهای ژاندارمری و دو نفر از نیروهای امنیت عمومی) زخمی شده‌اند.

این انفجار در حین برگزاری کنسرت یک خواننده اردنی در الفحیص رخ داد.

«عمر الرزاز» نخست‌وزیر اردن نیز در صفحه توییتر خود درباره این انفجار نوشت: «اردن همواره همچون شمشیر برنده بر گردن تروریسم وحشی باقی خواهد ماند.»

کارشناسان معتقدند که این نخستین بار است که در اردن یک بمب‌دست ساز از راه دور منفجر می‌شود و همین امر می‌طلبد که دولت میزان خطرات چنین حملاتی را درک کند.

«حسین الطراونه» سرتیپ بازنشسته و کارشناس امنیتی اردن در این باره می‌گوید: «صرف‌نظر از میزان آثار تخریبی (انفجار دیروز)، این نخستین بار است که در اردن یک بمب دست‌ساز از راه دور منفجر می‌شود.»

الطراونه در مصاحبه با پایگاه خبری «ارم نیوز» اشاره کرد که حملاتی که اردن در گذشته شاهد آن بود، در جریان درگیری‌ مسلحانه بین دستگاه‌های امنیتی و گروه‌های افراطی رخ می‌داد.

وی دست داشتن داعش در این انفجار را بعید دانست اما در عین حال گفت: «کسی که برای این حمله طرح‌ریزی و آن را اجرا کرده است، فردی است که افکار داعشی در سر دارد و هدفش برهم زدن امنیت و ثبات اردن است.»

 

پربیننده ترین خبرها