برکناری دو مقام امنیتی لیبی در پی قتل سفیر آمریکا

برکناری دو مقام امنیتی لیبی در پی قتل سفیر آمریکا
سه شنبه 28 شهريور 1391 - 02:55

تبعات حمله افراد مسلح به کنسولگري آمريکا در شهر بنغازي همچنان ادامه دارد و آنگونه که از شواهد بر مي‌آيد، دولت اين کشور در ميان نيروهاي امنيتي دنبال عاملان اين حادثه مي‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، در همین راستا، لیبی دو مسوول ارشد امنیتی خود را در پی حمله اخیر تظاهرات کنندگان به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی که به کشته شدن سفیر و سه دیپلمات این کشور انجامید، برکنار کرد.

 

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت ˈفوزی عبدالعالˈ وزیر کشور لیبی روز دوشنبه ˈونیس الشارفˈ معاون خود در مناطق شرق لیبی و ˈحسین بوحمیدهˈ رییس امنیت ملی شهر بنغازی را برکنار کرد.

 

شهر بنغازی 11 سپتامبر شاهد حمله مردم خشمگین به کنسولگری آمریکا، در واکنش به پخش فیلم موهن آمریکایی صهیونیستی علیه اسلام بود که در جریان آن سفیر و سه دیپلمات آمریکا کشته شدند.

 

پخش این فیلم که در آن به ساحت پیامبرعظیم الشان اسلام (ص) توهین شده، موجی از نفرت و انزجار نسبت به اسلام ستیزی محافل آمریکایی و صهیونیستی را در کشورهای اسلامی بر انگیخته است.

 

سناریوهای مختلفی در مورد قتل سفیر آمریکا و سه همراهش مطرح شده است که برکناری دو مقام امنیتی مذکور به این احتمالات قوت بیشتری داده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها