تشییع جوان یمنی؛ صحنه تظاهرات ضد آمریکایی

تشییع جوان یمنی؛ صحنه تظاهرات ضد آمریکایی
پنج‌شنبه 30 شهريور 1391 - 13:39

العالم - تشييع جنازه " عباس شرف الدين " جوان يمني كه به علت دفاع از شعار حوثيها بر ضد آمريكا و رژيم اسرائيل به دست افراد مسلح كشته شد، به تظاهرات پرشور مردمي عليه حضور نظامي آمريكا در يمن تبديل شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم در جريان تشييع جنازه ، تظاهر كنندگان خواستار محاكمه و مجازات شديد عوامل ساخت فيلم توهين آميز عليه پيامبر (ص) و عذرخواهي دولت آمريكا شدند.

همچنين به مناسبت يازدهمين سالگرد تاسيس جنبش حوثيها به دست سيد حسين بدرالدين الحوثي، " هفته فرياد " در استان صعده آغاز شد كه طي آن حوثيها بر شعارها و اصول خود طي سالهاي گذشته و اهميت و نقش آنها در مبارزه با مستكبران، آمريكا و اسرائيل و ادامه محكوميت ساخت فيلم عليه پيامبر اكرم (ص) تاكيد كردند.

" ابو هاجر"  از رهبران حوثيها گفت: بايد به تحريم كالاهاي آمريكايي و اسرائيلي اهميت داد چون منطقي نيست كه شعار بدهيم ، بر ضد دشمنان خدا گرد هم آييم سپس يكي از ما به خود اجازه دهد كالاهاي آمريكايي يا اسرائيلي هر چند كوچك و كم ارزش بخرد. يك مسلمان وقتي مي شنود آنها به پيامبر خدا (ص) توهين مي كنند و به وي دشنام مي دهند بايد احساس مسئوليت كند.

" عبدالعليم المؤيد" كارشناس رسانه و روزنامه نگار يمني در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: برگزاري اين هفته، پيامي از اين ملت به استكبار جهاني است به اين مضمون كه ما از زير چترتان و از زير چتر استكبار جهاني به نمايندگي آمريكا و اسرائيل خارج شده ايم. استكبار جهاني خواستار تسلط بر همه امور و سرنوشت اين امت در يمن و در ديگر كشورهاي عربي است.

يكي از شهروندان يمني در استان صعده نيز در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: اين فرياد معاني فراواني دارد و بر ضد مستكبران و ديكتاتورها است كه بدرالدين پيش از ده سال پيش هنگامي كه نيروهاي شرارت، توطئه و جنگي را بر ضد اسلام رهبري كردند آنرا سر داد؛ اما خداوند خواست كه نقشه آنان را به دست سيد حسين بدرالدين آشكار كند.

AM - 20 - 12:06

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها