واکنش ریابکوف به سخنان بولتون در باره خروج ایران از سوریه

واکنش ریابکوف به سخنان بولتون در باره خروج ایران از سوریه
جمعه 2 شهريور 1397 - 10:16

معاون وزیر امورخارجه روسیه در واکنش به سخنان بولتون درخصوص خروج ایران از سوریه گفته که به حضور ایران در سوریه که به دعوت دولت قانونی این کشور صورت گرفته است، احترام می‌گذاریم.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف که پس از دیدار روز پنجشنبه «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در ژنو سخن می گفت، خاطرنشان کرد، «ما با احترام زیاد در قبال تدابیر و اقدامات ایران برای تامین امنیت خود از قبیل اقداماتش در سوریه رفتار می‌کنیم. حضور ایران در سوریه به دعوت دولت قانونی این کشور صورت گرفته است البته این بدان معنا نیست که هیچ چشم انداز یا فضایی برای کار کردن در این زمینه وجود ندارد».

ریابکوف افزود: ما در این رابطه در موارد بسیاری با طرف آمریکایی اختلاف نظر داریم و رویکردها گاه کاملا خلاف یکدیگر است.
وی ادامه داد: با این وجود، زمینه برای تداوم گفت وگوها در مورد سوریه فراهم است.
معاون وزیر امورخارجه روسیه درخصوص فرآیند صلح سوریه هم گفت: مذاکرات سوچی و آستانه نمی‌تواند جایگزین چارچوب ژنو شود؛ این‌ها حوزه‌هایی مجزا و تکمیل‌کننده یکدیگر هستند. فکر می‌کنم تهران هم در این زمینه با ما هم‌عقیده باشد.
دیدار روز پنجشنبه «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا که در ژنو سوئیس برگزار شده بود، بدون دستیابی به نتیجه مشخص و صدور بیانیه‌ ای پایان یافت.
بولتون پس از دیدار با همتای روسی خود در مورد سوریه، گفته بود: هدف ما این است که همه نیروهای ایرانی به کشور خود بازگردند.

پربیننده ترین خبرها